نسخه چاپی

افتخاری: مجلس جای مباحث خانوادگی نیست

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینكه نمایندگان جدیدالورود باید آیین‌نامه را به خوبی مطالعه كنند، گفت: این صحیح نیست كه نماینده‌ای دفاعیات خانوادگی خود را از تریبون مجلس بیان كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس نهم در واکنش به اقدام خلاف آیین‌نامه سیده فاطمه حسینی نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: نمایندگان جدیدالورود مجلس باید آیین‌نامه داخلی را به خوبی مطالعه کنند و به سوگندی که بر اساس همان آیین نامه یاد کردند، پایبند باشند.

وی افزود: وقتی قرار است از وزیری در موضوعی خاص سوال پرسیده شود، نباید نماینده‌ای مسائل شخصی خود و خارج از موضوع را از تریبون مجلس بیان کند، چراکه حرمت مجلس خدشه‌دار می شود.

افتخاری تاکید کرد: خانم حسینی در متن دفاعیاتی که خلاف آیین نامه هم قرائت کرد، گفته است کسانی که در انتخابات رأی نیاوردند و بازندگان ۹۴ هستند شایعه فیش‌های حقوقی را عنوان کرده‌اند، در حالی که قطعا استعفای دسته جمعی اعضای هیات مدیره صندوق توسعه ملی به خاطر چند شبهه و شایعه نبوده است و این مسئله امکان‌پذیر هم نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه نمایندگان تازه وارد مجلس باید توجه کنند که هر مطلبی جایی دارد و باید از ظرفیت حقوقی هر تریبونی در جایگاه خود استفاده کرد، گفت: هر نماینده مجلس می تواند مطالب خود را در قالب تذکر، نطق میان‌دستور و مصاحبه بیان کند.

وی تصریح کرد: این حرکت صحیح نیست که وقتی قرار است از وزیری سوالی مطرح شود، نماینده‌ای بیاید و به جای طرح مطلب در موضوع مورد بحث، دفاعیات خانوادگی خود را از تریبون رسمی مجلس بیان کند.

۱۳۹۵/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...