نسخه چاپی

روسیه، جایگزین "شیطان" را آزمایش می‌كند

یك روزنامه روسی از تدارك این كشور برای آزمایش تابستانی موشك قاره‌پیمای بالستیك "سرمت" خبر داد كه قرار است جایگزین موشك‌های راهبردی ووئودا موسوم به "شیطان" شوند.

به گزارش نما به نقل از العالم، روزنامه روسی "ایزوستیا" اعلام کرد که مقدمات آزمایش تابستانی موشک قاره پیمای بالستیک جدید آغاز شده است.
در گزارشی که این روزنامه منتشر کرده، آمده است که مقدمات فراگیر برای آغاز آزمایش موشک قاره پیمای سرمت که سال 2018 در اختیار نیروهای مسلح روسیه قرار خواهد گرفت، آغاز شده است.
"ویکتور یسین" فرمانده سابق نیروهای موشکی روسیه در گفت‌ و‌گو با روزنامه "ایزوستیا" گفت که موشک‌های "سرمت"، جایگزین موشک‌های قدرتمند "pc-208 Voevoda" که ناتو آن را "شیطان" (SS-18 Mod.3 Satan) می نامد، خواهند شد.
موشک‌های «وئو ودا» بیش از 25 سال است که در خدمت ارتش روسیه بوده و هرکدام قادر به حمل 10 مگاتن کلاهک هسته‌ای و دارای بردی بیش از 11هزار کیلومتر هستند.
این مقام ارشد نظامی سابق روسیه در این زمینه گفت: "نیاز اولیه نسل جدید موشک‌ سرمت غلبه بر سامانه‌های دفاع موشکی کنونی آمریکا است."
این مقام سابق روسی اظهار داشت که این موشک جدید قاره پیما باید قادر به رسیدن و اصابت به اهدافی در قطب شمال و جنوب باشد، بنابر این برد پرتاب باید به طور جدی در مقایسه با موشک‌های قبلی افزایش یابد.
به این ترتیب، این موشک جدید همچنین به سامانه ضد دفاع موشکی نیز مجهز خواهد شد و در آینده قادر به مقابله با حملات فضایی خواهد بود.
ویکتور یسین با اشاره به این که برد موشک های جدید روسیه به بیش از 12 هزار کیلومتر می رسد، گفت: برای اطمینان از این که موشک های جدید درست به هدف مورد نظر در نیم‌کره دیگر زمین اصابت می کنند، باید از جزایر هاوایی به سوی هدف فرضی شلیک شوند که این آزمایش ها بسیار پیچیده و درعین حال ضروری است.

۱۳۹۵/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...