نسخه چاپی

اعلام تاریخ پیشنهادی انتخابات ریاست‌جمهوری 96

وزیر كشور با اعلام آمادگی برگزاری انتخابات به صورت تمام الكترونیكی در سال 1396 درباره تاریخ برگزاری انتخابات گفت: چون خرداد سال آینده ماه مبارك رمضان است و بنا بر پیش بینی، دو تاریخ را برای برگزاری انتخابات (ریاست جمهوری) به شورای نگهبان پیشنهاد دادیم.

به گزارش نما ، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز پس از نشست هم اندیشی توسعه روستاها در جمع خبرنگاران افزود: ما از الان به شورای نگهبان اعلام کرده ایم آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی را در سال 96 داریم تا بعد نگویند وقت نبود.

وزیر کشور گفت: آمادگی هر نظارتی را در هر امری چه سخت افزاری، چه نرم افزاری و چه اجرای نیروی انسانی در خصوص انتخابات تمام الکترونیکی داریم.

رحمانی فصلی افزود: آمادگی داریم انتخابات سال 96 را به صورت تمام الکترونیکی برگزار کنیم و تا کنون نیز مذاکرات با شورای نگهبان داشتیم و آن ها نیز استقبال کردند که امیدواریم در عمل نیز به تفاهم نهایی برسیم و تضمین های مناسب را در بعد فنی، اجرایی و حقوقی بگیریم و کار را اجرایی کنیم.

وزیر کشور گفت: چون خرداد سال آینده ماه مبارک رمضان است و بنا بر پیش بینی، دو تاریخ را برای برگزاری انتخابات (ریاست جمهوری) به شورای نگهبان پیشنهاد دادیم.

رحمانی فضلی افزود: یکی، تاریخ 29 اردیبهشت است و اگر به دور دوم برسد، پنجم اردیبهشت را پیشنهاد داده ایم و برای ما اجرا در این تاریخ میسر است.

وی ادامه داد: چون دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و نیز انتخابات میاندوره ای مجلس را داریم باید زود تعیین تکلیف شود تا ما کار را انجام دهیم.

وزیر کشور گفت: نمی توانیم بعد از ماه مبارک رمضان انتخابات را اجرا کنیم چرا که محدودیت چهار سال تمام ریاست جمهوری را داریم که در اجرا با مشکل مواجه می شویم.

رحمانی فضلی افزود: مذاکرات اولیه با شورای نگهبان انجام شده است و در نخستین جلسه شورا بعد از ماه مبارک رمضان، اولین دستور کار، این موضوع خواهد بود و هر تصمیمی باشد ما عمل خواهیم کرد.

وزیر کشور همچنین در خصوص نشست هم اندیشی توسعه روستاها گفت: امروز در راستای پیشبرد اقتصاد مقاومتی در سه استان پایلوت در حوزه روستایی جلسه داشتیم و همه متولیان امر روستا دعوت شده بودند و استانداران سه استان آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان حضور داشتند.

رحمانی فضلی افزود: در این جلسه برنامه و طرح ارایه و موانع پیش رو بررسی شد و همچنین ظرفیت های قانونی، انسانی و طبیعی و تکنولوژی را بررسی کردیم و در نهایت به جمع بندی رسیدیم که با ارایه برنامه اشتعال و ایجاد درآمد حول محور اقتصاد مقاومتی در روستا توسط استانداران اعلام شود.

وی ادامه داد: بنا شد یک کارگروه مشترک برای مدیریت یکپارچه روستاها در استان ها ایجاد شود و اولویت های روستا تعیین شود و نهایتا ما هر دو ماه این جلسه را خواهیم گذاشت.

وزیر کشور گفت: امیدواریم در پایان سال به یک نتیجه ملموس و قابل توجه برسیم و همه نتایج را که در روش و شیوع و نوع مدیریت و تجهیز امکانات به آن می رسیم به همه روستاهای کشور تسری ببخشیم.

رحمانی فصلی افزود: ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی تمام اختیارات را به بنده به عنوان وزیر کشور واگذار کرده و هم 50 مورد از اختیارات مصوب دولت به وزارت کشور واگذار شده است.

رحمانی فصلی افزود: همچنین همه اختیارات قابل واگذاری را وزرا به ناظران خود در استان ها واگذار کردند تا بتوانیم تصمیم بگیریم و سریع عمل کنیم.

۱۳۹۵/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...