نسخه چاپی

پیام عملیات‌تروریستی داعش می‌تواند تهدید مراسم‌حج باشد

سردبیر روزنامه پرشمار 'الرای الیوم' در سرمقاله امروزاین روزنامه با اشاره به وقوع چهار انفجار هولناك طی 24 ساعت در شهرهای مختلف عربستان به طرح این پرسش پرداخت كه پیام داعش از این اقدامات تروریستی چه بوده است و آیا هدف اصلی این عملیات تهدید مراسم حج امسال می باشد؟

به گزارش نما، عبدالباری عطوان از روزنامه نگاران سرشناس عرب و سردبیر روزنامه 'الرای الیوم' در سرمقاله روز سه شنبه این روزنامه اظهار داشت وقوع چهار عملیات انتحاری دیروز در شهر شیعه نشین قطیف و کنسولگری آمریکا در جده و پس از آن انفجار مهیب در حوالی حرم نبوی شریف، پیامی بود که گروه داعش پس از عملیات تروریستی فرودگاه آتاترک و حادثه خونین انفجار منطقه کراده بغداد به ائتلاف بین المللی رساند مبنی بر اینکه هنوز از تاب و توان نیفتاده است.

وی افزود حملات تروریستی چهارگانه در عربستان که با دقت فوق العاده ای از مساجد شیعه تا کنسولگری آمریکا و حتی حرم نبوی را شامل شده است هدفی جز متزلزل کردن امنیت عربستان، آنهم چند هفته پیش از آغاز مراسم حج با حضور بیش از دو میلیون حاجی از گوشه و کنار جهان ندارد و این پیام را به همراه دارد که ممکن است هدف بعدی این نیروهای تکفیری مراسم حج امسال باشد.

عطوان در ادامه آورده است: نیروهای امنیتی عربستان با همه امکانات عظیم و بودجه سرسام آور نتوانسته است هسته های خفته داعش را در داخل این کشور شناسایی و مهار کند و این گروه تکفیری همچنان عناصر بیشماری در سراسر این کشور پهناور در اختیار دارد که منتظر دریافت دستورات لازم جهت اجرای هرگونه عملیات هستند.

این روزنامه نگار عرب می نویسد خطری که امروز ثبات و امنیت عربستان را تهدید می کند از سوی حوثی های یمن و یا همسایگان آنان همچون ایران و سوریه نیست، بلکه این تهدید از درون کشور نشات می گیرد؛ در واقع جنگی که لازم است عربستان آغاز کند در یمن و سوریه و عراق نیست؛ جنگی که با جنگنده های (طوفان قاطعیت) و جنگ افزارهای مدرن آمریکایی به نتیجه نخواهد رسید، بلکه این کشور نیاز به جنگ عقیدتی شامل اصلاح تفکرات انحرافی مذهبی، مبارزه با فساد، اجرای اصلاحات سیاسی و اجتماعی و ایجاد اشتغال برای جوانان دارد.

سردبیر الرای الیوم افزود: عربستان سعودی بهتر است به جای دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر و گفتگوهای پنهان و آشکار با دشمنان جهان اسلام و در راس آن اسراییل، به اصلاح سیاست های داخلی خود بپردازد.

عطوان در ادامه آورده است جنگ افروزیهای برون مرزی عربستان با شکست کامل مواجه شده است و نتایج فاجعه باری برای این کشور به همراه داشته که اکنون زمان آن فرا رسیده تا به ایجاد تغییرات بنیادی و ریشه دار بپردازد و طرحی برای نجات کشور از بحران تدوین نماید، از این رو که ادامه سیاست تکبر و غرور میزان شکست را چند برابر خواهد کرد.
منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...