نسخه چاپی

نيكزاد به مهر پاسخ داد:

سال چیدن میوه‌های مسكن مهر

عکس خبري -سال چيدن ميوه‌هاي مسکن مهر

با آغاز افتتاح‌های مسكن مهر از امروز افزایش مسكن را در بازار خواهیم داشت و در واقع سال 91 سال چیدن میوه مسكن مهر در كشور است.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه 53 هزار متقاضی مسکن مهر در استان تهران شب عید را در واحدهای خود می‌گذرانند، گفت: سال آینده، سال چیدن میوه مسکن مهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره افتتاح های مسکن مهر در استان تهران، اظهار داشت: امروز سه شنبه با حضور رئیس جمهور 15 هزار و 200 واحد مسکن مهر در سطح استان تهران به بهره برداری می رسد که مرحله اول از افتتاح 53 هزار واحدی به شمار می رود.

وی افزود: محل افتتاح مسکن مهر امروز در شهر پاکدشت به تعداد یک هزار و 992 واحد است که همزمان چند مدرسه و مسجد هم مورد بهره برداری قرار گرفته در اختیار مردم قرار میگیرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید پرند و پردیس، بیان کرد: در پرند 8 هزار واحد، در پردیس 4 هزار واحد و در هشتگرد 4 هزار واحد به بهره برداری می رسند که درکنار واحدهای مسکن مهر در اسلامشهر، پاکدشت و فردوسیه شهریار در مجموع 53 هزار واحد تا پایان سال تحویل داده می شود.

وی بابیان اینکه قصد داریم تا این 53 هزار خانوار در شب عید خانه خودشان باشند، گفت:100 هزار واحد مسکن مهر در پرند ساخته شده است که در مرحله اول 8 هزار واحد آن افتتاح می شود و سال بعد تمام این 100 هزار واحد در 4 مرحله به مردم تحویل داده می شود.

نیکزاد به ثبت نام 30 هزار نفر درطرح مسکن مهر پرند اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو، شرکت ملی گاز و وزارت ارتباطات در این مدت تلاش های زیادی داشته اند و تاکنون همه واحدهای پرند از مرحله سفت کاری گذشته اند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص تمهیدات نوروزی وزارت راه اظهار داشت: پیش بینی می شود که امسال بالغ بر 120 میلیون مسافر در ایام عید جابه جا شوند که جابه جایی 46 میلیون از مسافران با وسایل حمل ونقل عمومی انجام می گیرد.

وی با اشاره به ورود واگنهای جدید به ناوگان ریلی کشور، گفت: امروز 66 واگن که از کشورهای خارجی وارد شده و تعدادی واگن بازسازی شده به بهره برداری می رسد که هر واگن ظرفیت 34 نفر را با سرعت 160 کیلومتر در ساعت دارد.

نیکزاد تصریح کرد: با ورود این واگنها به ناوگان حمل ونقل، ظرفیت تردد افزایش می یابد، ضمن آنکه این واگنهای دو طبقه از کشور چین وارد شده و قرارداد آن مربوط به گذشته بوده است که امیدواریم با ورود این واگنها تحول خوبی در مسیر تهران مشهد داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبات اجاره بها در سال آینده، گفت: اجاره بها قاعدتا امسال نباید تغییری داشته باشد، زیرا اعلام سود 20 درصدی بانکها، صاحبخانه ها را تشویق به دریافت رهن به جای اجاره می کند در حالی که سال گذشته به دلیل سود کم بانکی رهن از مستاجران نمی گرفتند.

نیکزاد تصریح کرد: امسال با افزایش سود بانکی می توانند از پول رهن برای خرید اوراق و یا سپرده گذاری در بانکها استفاده کنند؛ بنابراین پیش بینی می شود که امسال اجاره تکان نمی خورد، ضمن آنکه به اندازه کافی مسکن در شهرهای اطراف تهران ساخته شده است.

وی افزود: با آغاز افتتاح‌های مسکن مهر از امروز افزایش مسکن را در بازار خواهیم داشت و در واقع سال 91 سال چیدن میوه مسکن مهر در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح زمستانی سازمان راهداری درجاده ها، بیان کرد: زمستان امسال بالغ بر 11 هزار و 500 نفر با 7 هزارو 800 دستگاه در یک هزار و 750 راهدارخانه در خدمت مردم بودند، ضمن آنکه زمستان امسال هم زودتر تمام شد و ما پیش بینی داریم برای سال آینده 120 میلیون مسافرت جاده ای انجام شود.

نیکزاد تصریح کرد: 46 میلیون نفر هم با وسایل نقلیه عمومی جابه جا می شوند، ضمن آنکه از مردم درخواست داریم تا به رعایت اصول راننندگی توجه کنند اما در مجموع مشکلی متوجه مردم نیست.

۱۳۹۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...