نسخه چاپی

لاریجانی: وزارت اقتصاد باید جلوی تخلفات فیش‌های حقوقی را می‌گرفت

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه دیوان محاسبات پس از خرج و هزینه‌ها وارد عمل شده و نظارت می‌كند، گفت: شبكه ذی حساب در وزارت اقتصاد باید جلوی تخلفات در فیش‌های حقوقی نامتعارف را می‌گرفت.

به گزارش نما، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 54 قانون اساسی گفت: مجلس بهتر است به جای صرف توجه به بخش های دیگر به موارد مهم دیگر نیز توجه کند به عنوان مثال در عملکرد دیوان محاسبات که مستقیماً زیر نظر مجلس فعالیت می کند برخی اشتباهات رایج است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در پیگیری حقوق های نامتعارف از اقدامات دیوان محاسبات باید تشکر کرد اما این موضوع و اهمیت آن به جناح و یا قوه خاصی مرتبط نمی شود و همه کشور با آن درگیر هستند.

وی تأکید کرد: اما متأسفانه در برخی از فیش های حقوقی تصویب شده امضا و یا مهر دیوان محاسبات دیده شده است که باید به این موضوع رسیدگی کرد همچنین برای افراد متخلف باید مجازات مناسب در نظر گرفته شده و اموال به بیت المال بازگردانده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: متأسفانه در رسانه ها خیلی از مسئولان پاک دست زیر سوال برده شده که نیاز است با پیگیری طرحی و جامع نگری در این خصوص این موارد را مدنظر قرار داد.

در ادامه لاریجانی در پاسخ به اخطارکواکبیان گفت: در هیچ کدام از فیش ها مهر یا امضای دیوان محاسبات دیده نشده است زیرا جایگاه این نهاد این نیست بلکه دیوان محاسبات پس از خرج، نظارت ها را انجام می دهد بنابراین وزارت اقتصاد و دارایی که دارای یک شبکه ذی حساب در این زمینه است باید جلوی تخلفات را می گرفت اما نمایندگان می توانند با کامل کردن طرحی در کمیسیون ها این موضوع را پیگیری کنند.
منبع: خانه ملت

۱۳۹۵/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...