نسخه چاپی

مصری؛عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با نما :

تقویت روحیه انقلابی‌گری، برای عدم فراموشی مبانی انقلاب ضروری است / نباید بین نیروهای انقلابی تفكیك قائل شویم

عکس خبري -تقويت روحيه انقلابي‌گري، براي عدم فراموشي مباني انقلاب ضروري است / نبايد بين نيروهاي انقلابي تفکيک قائل شويم

آینكه ما نیروهای انقلابی در بین خودمان تفكیك قائل نشویم. به هر جهت ما باید بدانیم كه همه مادر یك گردونه‌ای واحد باسلیقه‌های مختلف سیاسی درحال فعالیت هستیم، اما از نظر اعتقاد به مبانی اسلام، انقلاب، ولایت‌فقیه، قانون اساسی و اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی یكسان هستیم؛ كه همه این موارد خصائص و ویژگی‌های یك انقلابی با روحیه انقلابی‌گری است.

به گزارش نما؛ انقلابی‌‌ گری و انقلابی‌ بودن، مسئله‌ای است که پس از گذشت سال‌ها از وقوع پدیده انقلاب اسلامی، مورد بحث بوده است. هرچند تبیین این مسئله در طول سال‌های گذشته همواره در بیانات و مواضع رهبر معظم انقلاب ظهور و بروز داشته، اما به نظر می‌رسد در دیدارها و بیانات اخیر ایشان تمرکز محسوسی بر روی آن وجود دارد. عبدالرضا مصری؛ نماینده مردم کرمانشاه و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در رابطه با این موضوع به خبرنگار نما گفت: بنده معتقدم، بیانات مقام معظم‌ رهبری از یک ژرف عمیقی برخوردار است؛ لذا به نظر می‌رسد این سخن ایشان زمینه‌ای را ایجاد کرده تا یک فرصتی را به همه نیروهای انقلابی‌ دهد. آينکه ما نیروهای انقلابی در بین خودمان تفکیک قائل نشویم. به هر جهت ما باید بدانیم که همه مادر یک گردونه‌ای واحد باسلیقه‌های مختلف سیاسی درحال فعالیت هستیم، اما از نظر اعتقاد به مبانی اسلام، انقلاب، ولایت‌ فقیه، قانون اساسی و اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی یکسان هستیم؛ که همه این موارد خصائص و ویژگی‌های یک انقلابی با روحیه انقلابی‌ گری است.
وی افزود: به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری با این تدبیر، دامنه همه افرادی که انقلاب را دوست دارند، وسعت بخشده‌اند و بسیاری از افراد جامعه در این دایره انقلابی قرار خواهد گرفت.
مصری در ادامه تصریح کرد: طبیعی است در مقابل انقلابی دو موضع مطرح شود. ابتدا افراد بی‌درد و مرفهین باشند که نسبت به مسائل انقلاب بی تفاوت باشند و یا گاها افرادی که از جهت مالی هم از مرفهین نباشند اما موضوعات نظام و مسائل انقلاب برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار نیست. دسته دوم نیز افراد ضدانقلاب هستند که با اساس انقلاب و نظام اسلامی مخالفند و سعی در براندازی این نظام و شاکله آن دارند.
نماینده مردم کرمانشاه خاطر نشان کرد: معتقدم این نگاه و تقسیم‌بندی کمک می‌کند که نیروهای ضد انقلاب یکدیگر را تفکیک و دفع نکنند، نقاط قوت و مشترک خود را بیشتر پیدا کنند و دغدغه‌مند مسائل و مشکلات کشور را دنبال کنند. اساسا اگر همه نیروهای حول محور انقلاب با روحیه انقلابی حضور پیدا کنند؛جامعه دچار چند دستگی نخواهد شد، روحیه انقلابی که حضرت امام (ره) برآن تأکید داشتند، همان روحیه استکبارستیزی، استقلال‌خواهی و آزادی‌خواهی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان آنکه فاصله گرفتن‌ها از داشته‌ها و دور شدن ازارزش‌ها، موجب فراموشی است؛ اظهار داشت: مسلما فاصله گرفتن‌ها از داشته‌ها و دور شدن از ارزش‌ها، موجب فراموشی می‌شود، لذا تذکرات رهبری در رابطه با انقلابی‌گری از باب خویشتن‌داری و برگشت به مبانی انقلابی واسلامی است و ایشان بازخوانی مبانی سیاسی امام(ره) و صحیفه نور را تأکید داشته‌اند. البته همان طور که قبل هم ذکر شد؛ اختلاف سلیقه وجود دارد و ایشان فرمودند که در همین دایره انقلابی‌گری ممکن است گسل‌هایی وجود داشته باشد و این موضوع طبیعی است. اما نباید اجازه بدهیم که این گسل‌ها تبدیل به زلزله بشود، زیرا این زلزله همان مرحله خطرناکی است که ممکن است نیروهای انقلاب را رو دررویهم قرار بدهد. که امیدواریم که این مرحله در کشور به وجود نخواهد آمد.
مصری تأکید کرد: وقتی می‌گوییم انقلابی‌گری و روحیه انقلاب یعنی حفظ همان چارچوبهای نظامو وقتی می‌گوییم قبولی ولایت و نظام، یعنی همان سخنان حضرت امام(ره) در صحیفه؟! در حقیقت مبانی انقلاب همان چیزی است که امام ره برای ما به ارث گذاشتهو یکباردیگر باید مورد مطالعه قرار گیرد. پس موضوع انقلابی و انقلابی‌ گری چیز جدیدی نیست،مشخصا آن چیز‌هایی که همه برای آن انقلاب کردند و با جانفشانی هزاران خون شهید آبیاری شد، بنابراین این مبانی باید تقویت شود تا خدای ناخواسته از اهداف انقلاب دور نشویم و به فراموشی نسپاریم.
وی خاطر نشان کرد: به نظر من در گفتمان انقلابی‌گری ریلی تغییر نکرده است؛ چون حضرت آقا سال‌ها قبل هم چهار شاخصه اسلام، نظام، امام(ره) و ولایت را تعریف کردند که اکنون همان شاخصه‌ها برای انقلابی‌گری هم مطرح است؛ یعنی کسی نمی‌تواند معتقد به اسلام، نظام، امام(ره) و ولایت باشد ولی انقلابی نباشد، اینها با هم قابل جمع نیست. به نظر من حضرت آقا یک تذکری دادند نسبت به آن چیزهایی ممکن بود که بعضا از آنها دورشده باشم و فراموش کرده باشیم.
قرآن هم به مسلمانها دائما تذکرمی‌دهد، زیرا این باعث تقویت و علو مؤمن می‌شودباعث دوری از منکرمی‌شود. سخن مقام معظم رهبری در این باب ما را از منکر انقلاب دور می‌سازد، در سال‌های قبل از انقلاب و اوایل انقلاب همه نیروها کنار هم بودند و با دوستی و برادری فعالیت می‌کردند چون تنها یک معیار بیشتر نبود. هنوز معیارهای حزبی و گروهی به میان نیامده بود؛ بحث اینجا است که ما باید برگردیم به همان چیزی که برای آن انقلاب کردیم، همان موضوعاتی که برای آن جانفشانی شد و شهید دادیدم. باید بدانیم که هیچ کدام یک از این شهدا در راه هیچ حزبی و گروهی شهید نشده‌اند و همه در راه اسلام و انقلاب شهید شده‌اند ؛ شهدای ما همه انقلابی بودند و امیدواریم ما نیزهمان راه را ادامه دهیم.

۱۳۹۵/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...