نسخه چاپی

چگونه از هك شدن تلگرام با خبر شویم!؟

در غیاب رقبای قدرتمند داخلی روز به روز بر شمار كاربران تلگرام افزوده می شود. اما فعالیت در فضای مجازی هم مستلزم رعایت نكاتی است. نكاتی كه اگر مورد توجه قرار نگیرد سبب می شود تا هكر ها با خیالی آسوده حریم خصوصی كاربران را خدشه دار كنند.

به گزارش نما به نقل از جام نيوز، متداول ترين راه هكر ها بدست آوردن كد 5 رقمي ارسال شده از سوي تلگرام است. مطمئنا ديده ايد كه در زمان ثبت نام و يا هنگام رجيستر كردن در يك دستگاه جديد ، پس از وارد كردن شماره تلفن همراه ، تلگرام كدي حاوي 5 رقم به كاربر ارسال مي كند كه با وارد نمودن آن در برنامه ، اتصال نرم افزار به اكانت برقرار مي شود.بسياري از اوقات هكرها به كاربران پيامكي با اين مضمون مي فرستند:"براي بروز رساني تلگرام خود كد 5 رقمي را به همين شماره پيامك كنيد" و يا اگر از نزديكان كاربر قرباني باشند با دسترسي به گوشي وي مي توانند كد 5 رقمي را مشاهده كنند و با وارد كردن اين كد در دستگاه خود به اكانت تلگرام وي دسترسي داشته باشند.

اما راه حل چيست؟ در وهله اول پيشگيري بهتر از درمان است. پس كد 5رقمي را دودستي و سفت بچسبيد! اما اگر به شك افتاده ايد مي توانيد از منوي Settings گزينه Privacy and Security را انتخاب كنيد و به قسمت Active Sessions مراجعه كنيد. اين قسمت از دو بخش تشكيل شده است.

قسمت نخست آن Current Session مختص به اطلاعات دستگاه و آي پي اينترنتي است كه هم اكنون با آن اطلاعات خود را مشاهده مي كنيم و قسمت دوم به باقي دستگاه هاي مرتبط با اكانت تلگرام ما اختصاص دارد. اگر در قسمت دوم به مشخصات دستگاه هاي فعال مشكوك بوديم مي توانيم از گزينه قرمز رنگ Terminate All Other Sessions استفاده كرده و دسترسي اين دستگاه ها را لغو كنيم.

حال كه با اين فرآيند آشنا شديد يك پيشنهاد هم براي شما داريم. براي اينكه خيالي آسوده داشته باشيد مي توانيد اتصال دستگاه ها به اكانت تلگرام را دو مرحله اي كنيد. براي اين كار كافي است از منوي Settings گزينه Privacy and Security را انتخاب كنيد و در قسمت Two-Step Verification اين قابليت را فعال كنيد و با وارد كرد يك رمز عبور براي مرحله دوم و يك آدرس ايميل براي بازيابي رمز در موقع فراموشي براي هميشه در مقابل هكر ها پيروز باشيد.

۱۳۹۵/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...