نسخه چاپی

شركت در راهپیمایی روز قدس واجب است

آیت الله مكارم شیرازی شركت در راهپیمایی روز قدس را یك واجب شرعی عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، آیت ‌الله مکارم شیرازی روز سه شنبه در دیدار رئیس ستاد انتفاضه و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تعیین روز قدس ابتکار جالبی بود که در جهان اسلام تاثیر بزرگی گذاشت، تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و مطرح شدن روز قدس، ابتکار عمل در مسئله فلسطین اشغالی به دست جریانات چپ‌گرا و پس از آن به دست جنبش‌های نژاد‌پرستانه بود که نتوانستند پیروزی در این زمینه به دست بیاورند.

این مرجع تقلید ادامه داد: در این دوران ضربات اسرائیل بر پیکر جهان اسلام بسیار سنگین بود که نمونه آن جنگ شش روزه اسرائیل علیه اعراب است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پس از اینکه جنبش آزادی‌ خواهی رنگ اسلامی به خود گرفت و با انگیزه‌های قوی مذهبی دنبال شد، معادلات قدرت تغییر کرده و اسرائیل در موضع ضعف واقع شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اگر این تحولات در گرایش مبارزات فلسطینی و جنبش مقاومت پیدا نشده بود، حزب‌الله لبنان هیچ‌ گاه نمی‌توانست در برابر ارتش مجهز اسرائیل بایستد.

وی با بیان اینکه روز قدس باید به روز یک اعتراض قوی، همگانی و یکپارچه علیه غاصبان و اشغالگران تبدیل شود، تصریح کرد: روز قدس منحصر به مسلمانان نیست، در خارج از جهان اسلام نیز کسانی هستند که به سرنوشت فلسطین علاقه‌مند بوده و اسرائیل را غاصب و ستمگر می‌دانند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه روز قدس هزینه خاصی ندارد، گفت: شرکت در راهپیمایی این روز نتایج بسیار مهمی برای جهان اسلام دارد و هر راهپیمایی که با قوت انجام شود، استکبار را یک قدم به عقب خواهد راند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به وجوب شرعی شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: وقتی خانمی از ما سئوال می‌ کند که همسرم راضی به شرکت من در این راهپیمایی نیست، به او می‌گوئیم، شرکت کنید چرا که همسر نمی ‌تواند مانع از این واجب بزرگ اسلامی و این مبارزه موثر شود.

این مرجع تقلید ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس ادامه داد: یکی از اعمالی که در ماه رمضان می‌تواند موجب قرب الهی شود، همین شرکت در راهپیمایی روز قدس است.

وی با اشاره به فشارهای امروز اسرائیل بر جهان اسلام خاطرنشان کرد: اسرائیل امروز ماهیت خود را برای تمام جهان آشکار کرده است و در واقع ابزاری برای پیگیری منویات فاسد قدرت‌های زورگو است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه اگر روزی اسرائیل بر منطقه مسلط شود، نقشه منطقه عوض شده و کشورهای اسلامی بیچاره خواهند شد، خاطرنشان کرد: این نشانه نادانی برخی حاکمان منطقه است که در مسئله سوریه برای اسرائیل و آمریکا نقش پادو را بازی می‌ کنند.

وی فشار بر سوریه را مقدمه فشار بر دیگر کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی که در قضیه سوریه با آمریکا و اسرائیل همراه شده‌اند، در واقع زمینه نابودی خود را فراهم می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه فشار بر سوریه به این دلیل است که این کشور در خط مقدم مقاومت قرار داشته و مانعی برای استکبار محسوب می‌شود، ابراز داشت: اصلاحات در کشور سوریه ضروری است، حرکتی که امروز در سوریه آغاز شده یک حرکت اسرائیلی است که جز با سرنگون کردن حکومت و جایگزین کردن یک حکومت دست‌نشانده راضی نخواهد شد.

۱۳۹۱/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...