نسخه چاپی

برگزاری نشست رهبران آلمان و فرانسه در مورد بالكان

رهبران كشورهای آلمان و فرانسه جهت رفع نگرانی كشورهای حوزه بالكان از برگزیت، با رهبران برخی از آنها جلسه مشترك برگزار كردند.

به گزارش نما ، مهر به نقل از یورو نیوز نوشت: رهبران کشورهای آلمان و فرانسه به همراه «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز گذشته نشستی مشترک با رهبران برخی از کشورهای حوزه بالکان که خواستار عضویت در این اتحادیه هستند برگزار کرده و به کشورهای این حوزه اطمینان دادند که علیرغم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در فرایند مذاکرات برای پیوستن آنها به این اتحادیه٬ خللی وارد نخواهد شد.

«آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان گفت که تصمیم بریتانیا به خروج هیچ تغییری در قواعد پیوستن کشورهای حوزه بالکان ایجاد نمی کند.

از سوی دیگر، «فرانسوا اولاند»، رئیس جمهوری فرانسه نیز تصریح کرد: باید بطور کاملا واضح تصریح کنم که تصمیم بریتانیا به هیچ وجه تعهداتی که در ارتباط با کشورهای حوزه بالکان داریم را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

گفتنی است، کشورهای حوزه بالکان از جمله مقدونیه٬ بوسنی٬ کوزوو٬ صربستان و مونته نگرو در مراحل مختلف برای پیوستن به اتحادیه اروپا هستند و نگران هستند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در فرایند پیوستن آنها به این اتحادیه مانع ایجاد کند یا قواعد پیوستن به این اتحادیه را تغییر دهد.

۱۳۹۵/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...