نسخه چاپی

درآمد ماهانه داعش از نفت نصف شد

سخنگوی آمریكایی ائتلاف موسوم به ضد تروریسم اعلام كرد درآمد ماهانه تروریست‌های داعش در جریان بمباران‌های این ائتلاف به نصف كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «کریس گارور» سخنگوی ائتلاف موسوم به «ضد تروریسم» امروز (پنج شنبه) از طریق تصاویری ویدئویی در بغداد از کاهش درآمد تروریست‌های داعش به ماهانه 15 میلیون دلار خبر داد.

به نوشته روزنامه الحیات، این مقام نظامی آمریکایی از ادامه یافتن عملیات «تایدل ویو2» برای کاهش درآمد داعش از فعالیت‌های نفتی و گازی خبر داد.

«کریس گارور» سخنگوی ائتلاف موسوم به «ضد تروریسم» گفت: معتقدیم که این عملیات در کاهش درآمد نفتی تروریست‌ها به نصف و در حدود 15 میلیون دلار در ماه سهیم بوده است.

عملیات «تایدل ویو 2» با هدف کاهش درآمد نفتی داعش از پاییز سال گذشته آغاز شده است.

سخنگوی ائتلاف موسوم به «ضد تروریسم» ادامه داد: ائتلاف از زمان آغاز عملیات 193 عملیات بمباران چاهها و تأسیسات نفتی تروریست‌ها را انجام داده است و در این مدت 6 دهانه چاه نفتی آن‌ها را نابود کرده است.

صحبت‌های ژنرال «کریس گارور» در حالی مطرح می‌شود که گروههای مبارز عراقی همواره بر همکاری پشت پرده نیروهای آمریکایی با تروریست‌های داعش تأکید کرده‌ و اعلام کرده‌اند که اسناد آن را در دست دارند.

در تازه‌ترین مورد، گروه النجباء عراق، تصاویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد بالگردهای آمریکایی، مدام در منطقه «الشرقاط» در استان صلاح‌الدین، به پایگاههای داعش رفت و آمد داشته‌اند.

در عملیات آزادسازی فلوجه نیز به کرات گزارش‌هایی از فرود بالگردهای آمریکایی در مناطق حضور داعش وجود دارد.

۱۳۹۵/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...