نسخه چاپی

برای اولین‌ بار؛ ساختار تشكیلاتی داعش افشا شد

گروه تروریستی داعش برای اولین بار با انتشار یك ویدئوی تبلیغاتی از ساختار تشكیلاتی حكومت، وظایف مقامات، جایگاه ولایت ها و دفاتر خود در این ساختار پرده برداشت.

به گزارش نما به نقل از العالم، این گروه تروریستی با انتشار ویدیویی ضمن تشریح ساختار تشکیلاتی آنچه که "نظام خلافت" خوانده است، "مجلس شورا" را - که در اغلب موارد به طور مستقیم از سرکرده تشکیلات دستور می گیرند - در صدر این ساختار قرار داد.
پایگاه "عربی 21" نوشت که "داعش" در این ویدیویی، حکومت خود را متشکل از 35 ولایت توصیف کرد که 19 ولایت آن در سوریه و عراق و 16 ولایت دیگر در کشورهای دیگر قرار گرفته اند.
این ولایت ها بنا به ادعای "داعش" عبارتند از: بغداد، الانبار، صلاح الدین، فلوجه، دیالی، شمال بغداد، الجنوب، نینوا، کرکوک، دجله، الجزیره، البرکه، الخیر، الرقه، دمشق، حلب، حمص، و فرات.
علاوه بر اینها، نجد، حجاز، سینا، برقه، طرابلس، فزان، الجزائر، غرب افریقا، اللواء الاخضر (شهر سبز)، خراسان، قفقاز، عدن ابین، شبوه، حضرموت، صنعا و البیضاء دیگر شهرها و مناطقی هستند که این گروه تروریستی آنها را جزء ولایت های خود دانسته است.
بر اساس ویدیوی منتشر شده، شوراها و دفاتر رسمی این گروه تروریستی نیز به این ترتیب تعریف شده است: "شورای هجرت، شورای امور اسرا و شهدا، دفتر تحقیقات و مطالعات، اداره ولایت های دوردست، دفاتر روابط عمومی و عشایر".
در جدول تشکیلاتی این گروه تروریستی دیوان ها، کار وزارتخانه را انجام می دهند و عبارتند از: "دیوان قضاوت و دادرسی، دیوان تبلیغات و مساجد، دیوان سربازان، دیوان بیت المال، دیوان آموزش، دیوان کشاورزی، دیوان غنایم، دیوان بازرسی، دیوان زکات، دیوان اطلاعات کل، دیوان اطلاع رسانی مرکزی، دیوان بهداشت، دیوان ذخایر (نفت و گاز) و دیوان خدمات".
همچنین، "ابوبکر البغدادی" به عنوان "خلیفه و حاکمی که با پایبندی به احکام شرعی بر مردم حکومت می کند" معرفی شده است. "مجلس شورا" نیز به "خلیفه" کمک می کند. در این فیلم آمده است که اعضای این گروه تروریستی داعش در سال 2014 خلافت خود خوانده اش را اعلام کرد.

۱۳۹۵/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...