نسخه چاپی

ایران در رسانه های جهان

امروز در رسانه های جهان موضوعات مختلفی درباره ایران مورد بررسی قرار گرفت از منزوی نشدن ایران در سطح جهان كه غربی ها مدعی آن هستند تا خبرهای زلزله اخیر ایران.

به گزارش نما به نقل از مهر : روزنامه آمریکایی " واشنگتن پست " به خبربیمه کردن کشتی های حامل نفت ایران توسط هند که دور زدن تحریم های نفتی اروپا علیه ایران توسط هند است پرداخته و نوشت : پس از ژاپن ، هند هم با ارائه بیمه دولتی برای کشتی های حامل نفت ایران واردات نفت ایران را از سر گرفت.

واشنگتن پست به نقل از "هاجارا" مدیر عامل شرکت کشتیرانی هند نوشت : اقدام مذکور هنوز کافی نیست و ما هنوز بر روی مدل هایی دیگر در این خصوص کار می کنیم.

روزنامه آمریکایی " نیویورک تایمز" در مطلبی امروزبا اشاره ضمنی به شکست سیاست انزوای ایران از سوی قدرت های استکباری به برگزاری اجلاس غیر متعهد ها در تهران پرداخت و نوشت : علی رغم اینکه گاهی فکر می کنیم ایران در جهان منزوی شده و تنها ترین کشور جهان است اما این روزها خیابان ها و هتل های تهران برای میزبانی از سران ۶۰ کشورعضو جنبش غیرمتعهدها آماده می شود. اجلاسی که تهران از آن برای جلب حمایت جهانی از سیاست هایش و برنامه هسته ایش استفاده خواهد کرد.

روزنامه "گاردین" چاپ انگلیس در مطلبی به فضا سازی ها و رجز خوانی های مقامات و رسانه های رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران پرداخته و به نقل از روزنامه معاریو چاپ رژیم صهیونیستی مدعی شده است که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و " باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا ۲۵ سپتامبر( ۴ مهر) را به عنوان ضرب العجلی دربین خودشان تعیین کرده اند تا آمریکا به اسرائیل اعلام کند که آیا می تواند وارد درگیری نظامی با ایران شود یا نه.

روزنامه " دیلی تلگراف " دیگر روزنامه انگلیسی با اشاره به مصاحبه روزنامه صهیونیستی " هاارتص" با یک فرد ناشناس تحت عنوان فرد " تصمیم گیر" که مدعی شده است رژِیم صهیونیستی تصمیم حمله به ایران را پیشتر گرفته است و دیگر نمی تواند بیشتر از این منتظر کمک آمریکا باشد با ارائه سه دلیل به اثبات دروغ بودن چنین ادعاهایی از سوی مقامات این رژیم پرداخت و نوشت : اولا رژیم اسرائیل توان حمله به ایران را ندارد ثانیا مقامات این رژیم با این سرو صداها تنها سعی می کنند از آمریکا امتیاز بگیرند علی الخصوص در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و آمریکا را وادار به اعمال تحریم های بیشتری علیه ایران کنند ثالثا برفرض اینکه اسرائیل توان حمله به ایران را هم داشته باشد هیچ کس قبل از حمله به کشوری صدای آن را در نمی آورد و حتی برعکس در سکوت محض عمل می کند.

روزنامه صهیونیستی " جورزالم پست" در آستانه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در آلمان به مطلبی از نویسنده صهیونیست " گوناراسکاپلیوس" در روزنامه آلمانی " B.Z " پرداخت و به بهانه اینکه در این راهپیمایی شعارهایی علیه صهیونیست ها داده خواهد شد خواستار عدم پوشش آزاد خبری این مراسم شد.

دیگر روزنامه صهیونیستی " هاآرتص" به نقل از " اروم آریاو" وزیردارایی سابق رژیم صهیونیستی ضمن هشدار در خصوص تبعات مالی حمله احتمالی ایرن رژیم به ایران نوشت : ایران هسته ای هزینه های سنگینی را بر اقتصاد اسرائیل تحمیل خواهد کرد و بطوری که هزینه های آن میلیاردها شکل خواهد بود و این جنگ بسیار پر هزینه تر از جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ خواهد بود.

همچنین اکثر رسانه های جهان امروز برای چندمین روز متوالی به پوشش خبرهای مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی پرداختند که در این میان اجازه دادن ایران به ورود کمک های بین المللی از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

۱۳۹۱/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...