نسخه چاپی

جایز شمردن عملیات انتحاری در عربستان

عربستان سعودی با انتشار مرتب كتابی درباره «عملیات‌های انتحاری»، این عملیات‌ها را «عملیات‌های فدائی» نامید و به نوعی آن را مباح اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، عربستان چند سالی است کتابی درباره تصاویر و احکام فقهی «عملیات‌های انتحاری» با عنوان «عملیات‌های فدائی» نوشته «سامی بن خالد الحمود» منتشر می‌کند و به نوعی آن را مباح می‌شمارد.

این کتاب در اصل پایان‌نامه دانشکده تربیت‌معلم بخش فرهنگ اسلامی دانشگاه «ملک سعود» است.

نویسنده این کتاب در خصوص عملیات‌های انتحاری نوشته: «این عملیات‌ها در صورت‌های مختلف انجام می‌شود، مجاهد با خودروی بمب‌گذاری شده یا کیف پر از مواد انفجاری یا کمربند انفجاری خود به مکانی که دشمن در آن تجمع کرده می‌رود یا اینکه با آنها در وسیله نقلیه خواهد خودرو، هواپیما یا قطار همراه می‌شود یا اینکه تظاهر می‌کند که تسلیم آنها شده و زمانی که فرصت را مناسبت دید خودش را منفجر می‌کند که به قتل و مجروحیت و خسارت‌های مالی در طرف دشمن می‌شود و عامل عملیات نیز در بین کشته‌شدگان خواهد بود زیرا نزدیکترین شخص به مواد منفجره است.

بشتر کسانی که در سال های اخیر به عملیات‌های انتحاری در جهان روی آروده‌اند یا عربستانی بوده اند یا از تفکر وهابیت تاثیر پذیرفته بودند.

این در حالی است که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در عید فطر (چهارشنبه/دیروز) گفت: بزرگترین خطری که امروز جوانان ما را تهدید می‌کند، اندیشه‌ها و افکار افراط‌گرایانه‌ای است که با سرشت انسانی، اصول دین مبین اسلام و ارزش‌های والای جامعه اسلامی مغایر و در تعارض است. وی افزود: عربستان با مشت آهنین، پاسخ تمام کسانی را که افکار و اندیشه جوانان ما را هدف قرار داده‌اند، خواهد داد.

۱۳۹۵/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...