نسخه چاپی

رویارویی ایران و عربستان دراجلاس مكه

امروز در رسانه های عربی نشست اضطرای سازمان همكاریهای اسلامی در مكه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین الجزیره در گزارشی به مخالفت ایران و الجزایر با تعلیق عضویت سوریه در این سازمان پرداخته است.

رویارویی ایران و عربستان در مکه درباره سوریه

به گزارش نما به نقل از مهر، روزنامهالسفیرامروز در گزارشی به اجلاس دو روزه و اضطراری مکه اشاره دارد و از احتمال رویارویی ایران و عربستان سعودی در این نشست به علت اختلاف مواضعشان درباره سوریه خبر می دهد.

در این گزارش آمده است:کشورهای اسلامی امروز در نشستی اضطراری در مکه تشکیل جلسه می دهند که در راس دستور کار آن موضوع سوریه قرار دارد.

بنابر این گزارش، پس از نشست روز گذشته وزرای خارجه کشورهای اسلامی توصیه ای در زمینه تعلیق عضویت سوریه در این سازمان مطرح شد. البته ایران با این پیشنهاد مخالفت کرد و آن را به نفع حل بحران در سوریه ندانست.

السفیر پیش بینی می کند با توجه به مواضع مختلف ایران و عربستان سعودی درباره سوریه نشست دو روزه کشورهای اسلامی شاهد تنشهایی باشد. در این گزارش تصویری از رئیس جمهوری ایران در حال ادای نماز در مسجد النبی کار شده است.

پیشنهاد تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی

الجزیرهنیز امروز در گزارشی به پیشنهاد مطرح شده در زمینه تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی اشاره کرده که البته با مخالفت ایران و الجزایر همراه شده است.

در این گزارش تصویری از "علی اکبر صالحی" وزیرخارجه ایران در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی که روز گذشته در مکه برگزارشده دیده می شود و به نقل از وی آمده است: تعلیق عضویت سوریه به بحرانی تر شدن بیشتر شرایط در سوریه منجر می شود.

840034_orig.jpg


در این گزارش همچنین آمده است: "اکمل الدین احسان اوغلو" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به این سوال که آیا وزیران خارجه کشورهای عضو خواستار تعلیق عضویت سوریه شده اند، پاسخ مثبت داد.

مخالفت ایران با تعلیق عضویت سوریه امروز در اکثر رسانه های عربی از جمله خبرگزاری کویت، المنار، روسیا الیوم، البوابه و فرانس 24 بازتاب داشته است.

اظهارات وزیرخارجه مصر درباره نقش آفرینی ایران

"محمد کامل عمرو" وزیرخارجه مصر امروز اظهار داشت: مصر از ایران انتظار دارد با توجه به اینکه همچنان روابط خوبی با نظام سوریه دارد، این کشور را از عواقب ادامه وضعیت کنونی باخبر کند.

به گزارشالرای"عمرو رشدی" سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز با اشاره به دیدار وزیران خارجه ایران و مصر در حاشیه اجلاس مکه اظهار داشت: قاهره در این دیدار بر عزم خود در زمینه حل بحران سوریه تاکید کرده است.

از سوی دیگر در حالی که "سعود الفیصل" وزیرخارجه عربستان به علت بیماری و جراحی در بستری بسر می برد، "عبدالعزیز بن عبدالله بن عبدالعزیز" در گفتگو باروزنامه عکاظ عربستاناظهار داشت: نشست مکه فرصتی برای اندیشیدن راهکارهای جدی درباره مسائل امت اسلامی است.

۱۳۹۱/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...