نسخه چاپی

هر ایرانی در روز چقدر موسیقی گوش می‌كند؟

ایوبی گفت: در ایران هر نفر در روز دو ساعت موسیقی گوش می‌كند و ۱۶۰ میلیون ساعت در روز موسیقی گوش داده می‌شود كه سهم موسیقی اصیل ایرانی كم است.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت الله ایوبی عصر پنجشنبه در مراسم رونمایی از جام زرین کلاردشت افزود: مردمان این دیار و سرزمین دارای تاریخ و تمدن هستند و اینکه در دل تمدن ایرانی عباس کیارستمی‌ها درست می‌شوند، به خاطر تمدن و تاریخ است.

وی با بیان اینکه سالیان سال بسیاری از آواهای بومی و فرهنگی فراموش شده است گفت: کسانیکه هزاران سال پیش جام زرین را آفریدند، گوش و چشمشان مملو از هنر بود و اگر امروز گوش فرزندانمان را آواهای ایرانی پر نکند و چشمشان به فرم، هنر و صنایع دستی عادت نداشته باشد، نسلی عقیم را در آفرینش هنر و زیبایی‌ها تربیت خواهیم کرد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه مرگ کیارستمی ضایعی برای فرهنگ و هنر ایران ایجاد شده است گفت: وی محصول تاریخ و تمدن غنی ایران است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جهان درحال درست کردن و خریدن تاریخ هستند اظهار داشت: اما تاریخ زیرپاهای ما مدفون است و رویش کاخ می‌سازیم درحالیکه باید از تاریخ قدرشناسی کنیم.

ایوبی ادامه داد: کلاردشت با تمدن غنی خود سهامدار تاریخ و تمدن است و باید فضایی برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کرد.

وی ساختن نگارخانه، سالن سینما را امری شدنی دانست و اظهار امیدواری کرد تا با همکاری فرماندار و مدیرکل ارشاد مازندران، تلاش‌های خوبی در عرصه هنر کلاردشت صورت گیرد.

ایوبی تصریح کرد: در ایران هر نفر در روز دو ساعت موسیقی گوش می‌کند و ۱۶۰ میلیون ساعت در روز موسیقی گوش داده می‌شود که سهم موسیقی اصیل ایرانی کم است.

رئیس سازمان سینمایی ایران یادآور شد: آن‌هایی که می گویند مردم کالای ایرانی بخرند اگر گوش و جان ما به آوای ایرانی عادت نداشته باشد، نسلی تربیت می‌شود که به سمت کالای ملی نمی‌رود.

در این مراسم با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور جام زرین کلاردشت رونمایی شد.

۱۳۹۵/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...