نسخه چاپی

سنگ اندازی مجلس نمایندگان آمریكا برای فروش بوئینگ به ایران

مجلس نمایندگان آمریكا دو متمم لایحه ای را درباره توقف فروش سه مدل هواپیمای مسافربری از سوی شركت هواپیماسازی بویینگ به ایران تصویب كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجلس نمایندگان آمریکا که رهبریت آن هم اکنون بر عهده اکثریت جمهوری خواه است عصر پنج شنبه به وقت محلی تدابیری را به منظور توقف فروش هواپیماهای مسافربری به ایران توسط شرکت های هواپیما سازی بویینگ تصویب کرد .

رای گیری به صورت شفاهی صورت گرفت و دو متمم که به لایحه بودجه خدمات مالی پیوست شده بود تصویب شد. شمار آراء موافق و مخالف به این دو متمم اعلام نشده است.

«پیتر روسکام» نماینده جمهوریخواه که طراح این دو متمم بود در بیانیه ای که از سوی دفتر وی منتشر شد اعلام کرد که طرح های وی مورد حمایت اعضاء هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در مجلس نمایندگان قرار گرفته است.

یکی از آن متمم ها، دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا را از صدور مجوز لازم برای فروش هواپیماها منع می کند.

شرکت هواپیما سازی بویینگ ماه گذشته اعلام کرده بود در نظر دارد هشتاد فروند هواپیمای مسافربری را در ازای هفده ممیز شش میلیارد دلار به ایران بفروشد و 29 فروند هواپیمای دیگر را نیز به ایران اجاره دهد که بدین ترتیب مبلغ کل معامله با ایران 25 میلیارد دلار در نظر گرفته شده بود.

«برد شرمن»، نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا در سی ام ماه ژوئن سال جاری میلادی در نامه ای به جان کری وزیر خارجه، جیکوب لو وزیر خزانه داری و پنی پریتزکر وزیر بازرگانی دولت اوباما تصریح کرده بود تقریبا اطمینان دارد که هواپیماهای ایران برای مقاصد دیگر به کار گرفته می شوند.

۱۳۹۵/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...