نسخه چاپی

بازداشت عوامل انفجارهای مدینه و قطیف

عربستان، بامداد امروز جمعه اعلام كرد كه عوامل انفجارهای اخیر در این كشور از جمله حمله انتحاری به مسجدالنبی را بازداشت كرده و این افراد ملیت سعودی و پاكستانی دارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت کشور عربستان، بامداد امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که 19 نفر را در ارتباط با انفجارهای اخیر در این کشور بازداشت کرده است.

سه‌شنبه گذشته (29 ماه رمضان/15 تیرماه) عربستان همزمان شاهد چهار انفجار، یکی در جده (غرب)، سه انفجار در شهر قطیف (شرق) و یک انفجار در مدینه (غرب) در جنوب حرم نبوی بود.

بنا بر گزارش روزنامه «الوطن» و طبق اعلام وزارت کشور عربستان، 19 نفر بازداشت شده‌اند که هفت نفرشان سعودی و 12 نفرشان پاکستانی هستند.

وزارت کشور عربستان میگوید، عامل انفجار حرم نبوی، جوان 26 ساله سعودی به نام «نائر مسلم حماد النجیدی البلوی» است. این انفجار جان چهار نیروی امنیتی عربستان را گرفت.

عوامل سه انفجار شهر قطیف، نیز «عبدالرحمن صالح محمد العمر» (23 ساله)، ابراهیم صالح محمد العمر (20 ساله) و عبدالکریم ابراهیم محمد الحسنی (20 ساله) و همه سعودی هستند. این انفجار از مردم تلفاتی نداشت.

طبق این گزارش، همه پاکستانی‌های بازداشت شده، با انفجار جده مرتبطند که مقابل کنسولگری آمریکا رخ داد و در آن، دو نیروی امنیتی مجروح شدند و فرد انتحاری کشته شد.

۱۳۹۵/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...