نسخه چاپی

پیام تسلیت جامعه تئاتری برای درگذشت عباس كیارستمی

تئاتر در هفته مانند تمام هنرهای دیگر در غم عباس كیارستمی نشست.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سر خط مهمترین اخبار تئاتر در هفته گذشته را در ادامه می‌خوانید:

*این هفته در پی درگذشت عباس کیارستمی فیلمساز کشورمان، تئاتر را هم تحت تاثیر خودش قرار داد و بسیاری از هنرمندان و مدیرعامل خانه تئاتر از سوی جامعه هنری تئاتر تسلیت گفت.

* نمایش «کسوف» که این روزها با بازی حمیدرضا آذرنگ و نسیم ادبی روی صحنه است اجرای سه شنبه شب ۱۵ تیر ماه خود را به عباس کیارستمی هنرمند برجسته ایرانی که روز دوشنبه ۱۴ تیرماه در فرانسه دار فانی را وداع گفت، تقدیم کرد.

*نمایش‌های «خرس» و «خواستگاری» که آثاری از آنتون چخوف‌ هستند توسط مریم نژاد به گیلکی برگردانده شده‌اند و به کارگردانی محمدحسن معجونی در شهر رشت روی صحنه می‌روند.

در این نمایش‌ها محمد حسن معجونی علاوه بر کارگردانی، طراحی صحنه و لباس را هم به عهده خواهد داشت.

* نمایشنامه «او فقط خسته بود» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد مهرخیرانی شنبه ۱۹ تیرماه در تماشاخانه باران خوانده می شود.

*مایش «سرگیجه» به کارگردانی مشترک ایمان صیادبرهانی و پویا صادقی این روزها در تالار حافظ میزبان علاقندان به تئاتر است. این نمایش که پیش از این در تماشاخانه استاد انتظامی به صحنه رفته بود با تغییراتی مجددا اجرا می شود و تا ۱۸ تیرماه روی صحنه خواهد بود.

*حمیدرضا نعیمی نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر، الهام کردا بازیگر و کارگردان تئاتر و رضا ثروتی نویسنده کارگردان بازیگر و طراح تئاتر به عنوان گروه داوری پنجمین جشنواره بازیگری «سه نقطه» انتخاب شدند.

این هنرمندان آثار شرکت کننده در سه بخش تک گویی (مونولوگ) نمایش های دو یا چند نفره و نمایش های کامل را در جشنواره مورد ارزیابی و قضاوت قرار می دهند و از 20 تیرماه جشنواره کار خود را در انتخاب آثار آغاز می کند.

*ساعت اجرای نمایش «مجلس ضربت زدن» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی محمدرحمانیان از سه شنبه 15 تیر ماه تغییر خواهد کرد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته ساعت اجرای این اثر نمایشی از روز سه شنبه 15 تیر ماه از ساعت 21 به ساعت 20 و در اجراهای دوم از ساعت 23:30 به ساعت 22:30 تغییر خواهد کرد.

۱۳۹۵/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...