نسخه چاپی

دستگاه قضا به غارتگران بیت‌المال ترحم نكند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولین قضایی نباید رحمی به مجرمان و غارت‌گران بیت‌المال كنند.

به گزارش نما ، آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر درباره حقوقهای نجومی اظهار کرد: آنچه تحت عنوان «حقوقهای نجومی» مطرح شد و ضربه‌ای که به اعتماد ملی و مردم وارد کرد، قابل توصیف نیست. ما شبانه‌روز در بین مردم هستیم و فراز و نشیب زندگی مردم را مشاهده می‌کنیم؛ چیزی در این سالها نتوانست به اندازه این مسئله به انقلاب و نظام ضربه بزند.

وی با اشاره به بیانیه رئیس‌جمهور در برخورد با حقوقهای غیرمتعارف گفت: رئیس‌جمهور اینگونه تعبیر کرد که این حقوقها «غیرمنصفانه» است، ای کاش رئیس‌جمهور محترم این عبارت را نمی‌گفت و سکوت می‌کرد، میلیاردها تومان پول بیت‌المال حیف و میل شده و به تعبیر مقام معظم رهبری به صورت نامشروع گرفته شده و حال یک مقام مسئول تنها می‌گوید که «غیرمنصفانه» است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضرر اظهارات رئیس‌جمهور از اصل حقوقها بیشتر است، یادآور شد: مگر می‌شود پولهای گرفته شده تحت عنوان حقوق و پاداش را منصفانه تعبیر کنیم؟ اگر این مسئله قانونی و حق است، مستندات آن ارائه شود.

آیت‌الله اسلامی با بیان اینکه تعبیر حقوق فقط برای اشاره است وگرنه لفظ و جایگاه حقوق محترم است، اظهار کرد: این دریافتیها جرم، ظالمانه و نامشروع است. پولها طبق فقه اسلام باید به بیت‌المال برگردد و افراد خاطی محاکمه شوند. حتی مسئولی که بر کار آنها نظارت داشته و دیده که چگونه بیت‌المال را مانند گوشت قربانی بین خودشان تقسیم می‌کنند، باید محاکمه و مؤاخذه شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر این کار را نکنیم، اعتماد مردم سلب می‌شود، گفت: آنچه رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند، حق است. مسئولین قضایی نباید رحمی به مجرمان و غارتگران بیت‌المال کنند و نظام را از این آلودگیها تطهیر کنند.

امام جمعه تاکستان درباره تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرموند، یکی از علل وقوع پدیده زشت حقوقهای نامشروع آسیبهای ناشی از «مستی اشرافی‌گری» است، خاطرنشان کرد: زمان و تاریخ شروع اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی در انقلاب ما معلوم است. زمانی که برخی از مدیران برای مبلمان دفتر خود میلیونها تومان هزینه کردند، پدیده اشرافی‌گری گسترش یافت.

وی افزود: زمانی که گفتمان ساده‌زیستی شهید رجاییها کنار گذاشته شد، اشرافی‌گری آغاز شد، مانند دوران هارون‌الرشید که در اشرافی‌گری و تشریفات ید طولایی داشت، ما هم در انقلاب چنین تاریخی داشتیم که تجملات شروع شد و همه گذشته را زیر سؤال برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر کسی سراغ تجملات برود هدف کلی‌اش تجمل‌پرستی می‌شود، تصریح کرد: سراغ زرق و برق دنیا و تجمل رفتن موجب می‌شود تا از انقلابی‌گری و انقلابی بودن خبری نباشد.

آیت‌الله اسلامی با بیان اینکه امیدواریم مسئولین سخن مقام معظم رهبری را اطاعت کنند، تصریح کرد: اگر اشرافی‌گری، تجمل و دریافتهای نجومی ادامه یابد، نظام اسلامی جایگاهش را از دست می‌دهد بنابراین باید به‌فوریت این غارتگری را از بین ببرد.

۱۳۹۵/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...