نسخه چاپی

پاكسازی منطقۀ راهبردی در حومۀ لاذقیه

ارتش سوریه و متحدانش روستای شلّف را در حومۀ شمالی لاذقیه آزاد كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم یک روز بعد از عملیات گستردۀ ارتش سوریه در 6 محور که به پاکسازی شهرک راهبردی "کنسبا" و روستاهای اطراف آن منتهی شد و هم زمان با پیشروی در حومۀ شمالی حلب برای آزادی جادۀ استراتژیک "کاستیلو"، ارتشیان سوریه موفق شدند روستای شلّف را در شمال لاذقیه آزاد کنند.
ارتش بعد از تحت کنترل در آوردن کامل مزارع الملاح در شمال حلب، جادۀ کاستیلو را هم در تیررس قرار دادند.
این منطقه به دلیل واقع شدن در مسیر امدادرسانی تروریست ها از شرق حلب به سمت حومۀ شمالی و غربی و نیز مسیر امدادی آنها از ترکیه و از طریق ادلب از اهمیت راهبردی ویژه ای برخوردار است.
علاوه بر این، ارتش سوریه ضمن خنثی کردن حملۀ عناصر داعش در تپه های ابوالعلایا در حومۀ شرقی حمص، تعدادی از تروریست ها را کشتند و مجروح کردند.
جبهۀ دیرالزور یکی دیگر از مناطقی است که ارتش سوریه با تروریست های داعش به شدت درگیر شدند و ضمن ناکام گذاشتن حملۀ آنها در پیرامون کوه الثرده در جنوب شهر و روستای الجفره و اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور، دهها تن از آنها را به هلاکت رساندند.
درگیری بین داعش و نیروهای دمکراتیک سوریه نیز ادامه دارد چنان که این نیروهای تحت حمایت ائتلاف آمریکا ضمن پیشروی به داخل منبج در حومۀ شمال شرقی حلب، منطقۀ الحزوانه و اطراف میدان الشریعه را تحت کنترل گرفتند و به یک کیلومتری مرکز شهر که تحت سیطرۀ داعش است رسیده اند.

۱۳۹۵/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...