نسخه چاپی

ادامه دردسرهای ایمیلی خانم وزیر

وزارت خارجه آمریكا اعلام كرد: تحقیقات داخلی درباره استفاده هیلاری كلینتون وزیر خارجه سابق این كشور از ایمیل شخصی برای انجام امور رسمی، بار دیگر از سر گرفته می شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا در حالی قصد دارد تحقیقات داخلی خود درباره رسوایی استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی را از سر بگیرد که وی اخیرا از سوی پلیس فدرال آمریکا مورد بازجویی قرار گرفته است.

وزارت خارجه آمریکا می خواهد بفهمد که آیا استفاده کلینتون از ایمیل و سرور شخصی برای انجام امور رسمی و دولتی، تهدیدی جدی برای اطلاعات طبقه بندی شده بوده است یا نه.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در این باره تاکید کرد: هدف اصلی ما این است که تا آنجا که ممکن است تحقیقات را سریع انجام دهیم ولی هیچ گونه ضرب الاجل های ساختگی و مصنوعی را تعیین نمی کنیم.

وزارت دادگستری آمریکا تاکنون هیچ گونه اتهامی را علیه کلینتون مطرح نکرده و این مساله با واکنش شدید دونالد ترامپ روبرو شده است.

پیش از این پلیس فدرال آمریکا نیز اعلام کرده است که روند تحقیقات تاکنون نشان می دهد که هیچ اتهامی متوجه هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا به خاطر استفاده از ایمیل شخصی در سال های 2009 تا 2013 میلادی وجود ندارد.

این در شرایطی است که جیمز کومی مدیر اف بی آی پیش از این به شدت از عملکرد کلینتون در دوره ای که وزیر خارجه آمریکا بوده به خاطر سهل انگاری شدید در حفاظت از اطلاعات طبقه بندی شده، انتقاد کرده است.

ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی در واکنش به رسوایی استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی اش برای انجام کارهای رسمی و محرمانه دولتی، تاکید کرد: هیلاری کلینتون به خاطر این رسوایی با هیچ گونه اتهامات فدرال از سوی اف بی آی روبرو نشده است.

ترامپ افزود: کلینتون نمی تواند ایمیل های خود را ایمن نگه دارد، پس او چگونه می تواند امنیت کشور ما را تامین کند.

وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از عدم طرح اتهام علیه هیلاری کلینتون به خاطر رسوایی استفاده از ایمیل شخصی، گفت: این مساله نشانگر یک سیستم دستکاری شده و متقلب است.

۱۳۹۵/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...