نسخه چاپی

قتل 2مسلمان به جرم روزه‌داری

رئیس یكی از پاركینگ های عمومی "ایگو دو مورت" در حومه پاریس دو كارگر روزه دار خود را به علت روزه داری به كمك همسرش به قتل رساند.


به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، دو شهروند مسلمان فرانسوی که در یک پارکینگ عمومی در یکی از شهرهای حومه پاریس مشغول به کار بودند به دلیل روزه داری توسط مدیرپارکینگ و همسرش کشته شدند.

همزمان با ماه مبارک رمضان، مسلمانان فرانسه به اهمال مخصوص این ماه می پردازند. این دو مسلمان نیز که در یکی از شهرهای جنوب فرانسه با نام "ایگو دو مورت" زندگی می کردند به جرم روزه داری کشته شدند.

رئیس پارکینگ در مورد علت انجام این قتل گفت: من به آنها هشدار داده بودم که روزه نگیرند چون روزه گرفتن باعث ضعیف شدن نیرو شده و نمی توانستند خوب کار کنند.

فرانسه یکی از کشورهایی است که با مسلمانان، حجاب و روزه داری برخورد قانونی می کند و شهروندان مسلمان که در این کشور زندگی می کنند با محدودیتهای بسیاری مواجه هستند و به بهانه های مختلف از حق و حقوق شهروندی خود محروم می شوند.

چندی پیش شهردار"گرنوبل" در جهت جلوگیری از روزه داری، ناهار خوردن در ادارت را اجباری کرده است.شهردار یکی دیگر از شهرهای فرانسه با نام "ژنویه ای" اجازه روزه داری و فعالیت های مذهبی در ماه مبارک رمضان را به مسلمان نمی دهد.

با اعمال تمام این محدویت ها، مسلمانان فرانسه باز هم بر اعتقادات خود راسخ و تنها به خاطر منافع مالی دست از اعتقادات و ایمان خود بر نمی دارند.

۱۳۹۱/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...