نسخه چاپی

به دليل توجه به مسيحيان عراق:

پاپ بندیك شانزدهم از حكیم تجلیل كرد

پاپ بندیک شانزدهم در پیامی از اهتمام رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به مسیحیان این کشور تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ بندیک شانزدهم، رهبر مذهبی مسیحیان جهان در پیامی که به حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق فرستاد از اهتمام و توجه ویژه حکیم به مسیحیان عراق تقدیر و تشکر کرد.

پاپ دراین پیام از احساسات انسانی عظیم سید عمار حکیم در قبال همه ملت عراق و حضور جشن های سال نو میلادی در تعدادی از کلیساهای بغداد و همچنین حضور در مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه تروریستی کلیسای النجات بغداد تجلیل کرد.

خبر دیگر اینکه، خانم لیندال ساکس، سفیر استرالیا در عراق با حضور در دفتر سید عمار حکیم با رئیس مجلس اعلای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

سفیر استرالیا در این دیدار مواضع حجت الاسلام حکیم در تقریب دیدگاه گروه های سیاسی و قشرهای مختلف ملت عراق و موفقیت نظام سیاسی جدید را پررنگ توصیف کرد.

سید عمار حکیم نیز در این دیدار با اشاره به همکاری عراق و استرالیا در زمینه های مختلف بر لزوم گسترش این ارتباطات بر اساس مصالح دو ملت و استفاده عراق از تکنولوژهای استرالیا در زمینه صنعت تاکید کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در این دیدار آخرین تحولات منطقه و تاثیر تغییرات کنونی در جهان بر وضعیت عراق را به سفیر استرالیا تشریح کرد.

گفتنی است حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پیامی که در ابتدای سال نو میلادی به پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان ارسال کرد فرارسیدن میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نوی میلادی را به مسیحیان جهان تبریک گفت و بر لزوم گسترش تلاش ها برای نهادینه شدن فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان مختلف تاکید کرد.

۱۳۹۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...