نسخه چاپی

حضرتی: دولت با پرداخت‌های نجومی شفاف و بدون ملاحظه برخورد كند

یك نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم معتقد است تا زمانیكه اقتصاد دولتی است و بخش خصوصی اعتباری ندارد، باید انتظار بروز مشكلاتی از قبیل فساد و رانت را داشت.

به گزارش نما به نقل از خبر انلاین، الياس حضرتي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بیانیه اخیر رییس‌جمهور درباره حقوق‌های نامتعارف و تاکیدات مطرح شده پیرامون اصلاح قانون نظام پرداخت کشور، گفت: قانون پرداخت با نقص هايی همراه است و این باعث بروز برخی تخلفات و سوءاستفاده شده است، حتی گاها این تخلفات به بهانه اجرای قانون بوده است لذا باید در مسیر اصلاح نظام پرداخت کشور حرکت کرد.

وی تصریح کرد: سیاست دولت در این زمینه شفاف سازی است، رییس جمهور، وزرا و دیگر اعضای دولت تاکنون نشان دادند که در راستای شفاف سازی گام برمیدارند.

این چهره اصلاح طلب مجلس تاکید کرد:شفاف سازي يعني اينكه اگر شما در جايي هم مشكلي داشتيد و قصوري صورت گرفته است كه متوجه آن نشديد به راحتي عذرخواهي كنيد و در جهت جبران ان آن تخلف، قدم‌ برداريد، یا اگر لازم باشد وزيري استعفا دهد و مديري بركنار شود اين كار انجام شود.

وي با بیان اینکه در اين مدت دولت اجازه نداده است كه كار به قوه قضاييه كشانده شود و جلوتر از قوه قضاييه اقدام كرده است، خاطرنشان کرد: هرجا كه لازم بوده مديري استعفا دهد استعفا داده است، يا اگر مديري بايد بركنار شود بركنار شد و پولهايی كه بايد به خزانه برمي‌گشت تلاش شده اینکار صورت بگیرد.

اين نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه بايد از دولت براي اقدامات صورت گرفته تشكر كرد، افزود: ولي غفلت سه ساله دولت جاي گلايه دارد، ما معتقديم بايد اين اقدامات و برخوردهاي دولت ادامه داشته باشد و متوقف نشود، دولت بايد ملاحظات را كنار بگذرد و آنجايي كه مسايل مربوط به وزير يا استاندارها و ... است را با دقّت مورد بررسي قرار دهد.

وي ادامه داد: برای مثال ما گزارشات خوبي از مناطق ازاد و منطقه ازاد اورند و واگذاريهاي كه انجام مي شود نداريم، در هيات مديره شركتها افرادي هستند كه هنوز در ٢٠يا حتي ٢٥شركت عضو هيات مديره هستند، يا حتي گزارشاتي داريم كه برخي از آقازاده ها و مديران برخي شركت ها كارگردان برخي كارها هستند كه در مظان اتهام هستند.

حضرتي اضافه كرد: دولت بايد بدون ملاحظه و اينكه چه كسي فرزند چه كسي است وبا قوت و شفافيت برخوردهايش را انجام دهد.

وي تصریح کرد: اگر اراده جمعي قوه قضاييه، مقننه و مجريه به كار گرفته شود قطعا اين فساد ريشه كن شدن است البته بايد دست رسانه ها نيز در اين زمينه باز گذاشته شود.

اين عضو كميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در دنيا فساد دامن‌گير بسياري از كشورها شده بود اما همه اراده ها بر اين قرار گرفت كه برخورد كنند و هر كسي نيز كه ذره اي انحراف داشت و يا الوده بود محترمانه كنار گذاشته شد.

وي با بيان اينكه دولت بايد در مسير درست ساده سازي و شفاف سازي جلو برود و در اين راستا گام بردارد، گفت: دولت بايد آنجايي كه انتقاد منتقدين درست و بجا بود از آنها تشكر كند و حتي هديه گل براي انها بفرستد، آنجايي كه نيز انتقاداتشان بِجا نيست و از انتقاد به تخريب تبديل شد انها را تحمل كند.

حضرتی تاكيد كرد: تا زماني كه ٧٠و٨٠درصد اقتصاد ما دولتي است و از دولتي بودن به خصولتي بودن تبديل مي شود و بخش خصوصي اعتباري ندارد و تا زماني كه اتكا ما به رانت نفتي است بايد همچنان منتظر اين باشيم كه در جاهايي مشکلاتی از نوع این فسادها و رانت ها بروز پيدا كند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در رابطه با اينكه دولت چگونه مي تواند اعتماد افکارعمومي را كه در حال حاضر بدبين و حساس شده را جلب کند، گفت: دولت با همين دست فرماني كه جلو برود و بدون ملاحظه كارش را انجام دهد، آنجايي كه احساس كند زمينه هاي رشد و سواستفاده و فساد وجود دارد باید روزنه ها را ببندد و برخورد كند .

۱۳۹۵/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...