نسخه چاپی

سردرگمی خاتمی به خاطر اپوزیسیون

عکس خبري -سردرگمي خاتمي به خاطر اپوزيسيون

به گزارش نما ، كیهان در ستون ویژه های خود نوشت :

آستان قدس سكوت كرد!

آستان قدس رضوي در برابر سپردن پروژه ساخت يك فيلم مستند يك و نيم ميليارد توماني به بازيگري ناشناخته پاسخگو نيست.
ديروز، تلاش هاي خبرنگار كيهان براي گفت وگو با مدير روابط عمومي آستان قدس رضوي درباره پروژه ياد شده به نتيجه اي نرسيد.
با اين حال، يكي از كارشناسان اداره اطلاعات و اخبار و رسانه هاي آستان قدس رضوي، در گفت وگو با خبرنگار كيهان، تأكيد كرد:
- «مسئولين مربوطه هنوز به جمع بندي در خصوص پروژه فيلم مستند نرسيده اند و پاسخگو نيستند!»
اين در حالي است كه هزينه ساخت اين پروژه پرداخت شده و بازيگر مورد اشاره از روند پرداخت آن نيز ابراز رضايت كرده است. گفتني است اين فيلم مستند هم اكنون در مراحل پاياني و آماده پخش مي باشد.
گفتني است اوايل اين هفته، برخي از سايتهاي خبري گفت وگويي را منتشر كردند كه در آن يك بازيگر درجه چندم سينما كه فاقد سابقه تهيه كنندگي و كارگرداني سينماست، اعلام كرده بود با درخواست وي از توليت آستان قدس رضوي، در كشور كره، پروژه ساخت مستندي درباره حضرت امام رضا(ع) با بودجه يك و نيم ميليارد تومان به او سپرده شد!
اين بازيگر درباره نحوه گرفتن پروژه از آستان قدس رضوي مي گويد: «من دانشجوي صنعتي شريف هستم و چهار سال متوالي در المپياد رياضي برنده شدم. سال گذشته كه براي مسابقه به كره رفته بوديم حاج آقاي طبسي هم در مراسم تجليل حضور داشتند. يك روز حرف رسيد به اين كه خواسته هاي من چيست. من گفتم حاج آقا من خيلي دوست دارم در ايران دفتر توليد داشته باشم كه از نظر بودجه و حمايت ها در سطح عالي باشد و حرف اول را بزند. گفتم حاج آقا دوست دارم آدم پولداري باشم.»
گذشته از اين كه پس از چاپ مصاحبه وي برخي سايتها ادعاي بازيگر مذكور را درباره دارندگي 4 عنوان مقام در المپياد رياضي تكذيب كردند، وي به صراحت ادعا مي كند:
«من اصلا آدمي مذهبي نيستم. يكي مثل همه دخترهاي بيست و هفت- هشت ساله تهراني. زياد از بعد مذهبي سردر نمي آورم. اما كل پروژه براي من جالب بود و خيلي لذت بردم.»
وي چنان غيرحرفه اي است كه در بخشي ديگر از گفت وگوي خود اذعان مي كند:
«باورتان مي شود كه خود من آخرش نفهميدم اين فيلم داستاني بود يا مستند. نفهميدم چه از آب درآمد. اما هرچه بود به مستندنگاري نزديكتر است تا داستاني.»
اما در حالي كه فيلم ياد شده ساخته شده است مديركل نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: هنوز درخواستي براي مجوز ساخت پروژه ياد شده به سازمان سينمايي ارائه نشده و در صورت وصول اين درخواست، سازمان سينمايي نظر خود را در اين خصوص اعلام خواهد كرد.
با اين حال معلوم نيست كه آستان قدس رضوي، بر پايه كدامين پشتوانه هنري- حرفه اي، پروژه اي با بودجه اي كلان را به ايشان سپرده است؟! كسي كه انگيزه اصلي خود از ساخت فيلم درباره امام رضا(ع) را پولدار شدن توصيف مي كند!




دلالي به نام خبرنگار آزاد!

در حالي كه شخصيت هاي سياسي و نمايندگان مجلس به علت بدنامي رسانه هاي بيگانه چون بي بي سي حاضر به مصاحبه با اين شبكه ها نيستند جديداً ضد انقلاب خارج نشين در پوشش خبرنگار آزاد با نمايندگان مصاحبه كرده و براي رسانه هاي بيگانه خوراك خبري تهيه مي كنند.
در جديدترين مورد از اين نوع پوشش خبري مسيح علي نژاد ضدانقلاب فراري با نماينده اهر و هريس تماس گرفته و در پوشش خبرنگار آزاد و در حقيقت براي رسانه هاي ضد انقلاب چون بي بي سي در مورد زلزله اخير آذربايجان مصاحبه گرفت.
«عباس فلاحي باباجان» در گفتگو با خبرنگار مجلس كيهان با بيان اين نكته كه از هويت اين فرد اطلاع نداشتم گفت: «با اين وجود به فردي كه از خارج از كشور تماس گرفته بود گفتم كه اگر شما دلسوز مردم هستيد چرا از خارج كشور با من صحبت مي كنيد، به اينجا بيائيد و به هموطنان خودتان كمك كنيد.»
گفتني است مسيح علي نژاد با غلامحسين مسعودي نماينده سابق اهر و هريس نيز تماس گرفته بود. وي نيز در اظهاراتي تأسف بار از خبررساني بي بي سي تجليل كرده است!
مسعودي در حالي از نحوه پوشش خبري زلزله تأسف بار آذربايجان شرقي توسط بي بي سي تجليل كرده است كه اين شبكه استعماري در يك خط خبري مشكوك و براي ايجاد جو ملتهب در مناطق زلزله زده مدعي شده بود زلزله آذربايجان 250 هزار كشته بر جاي گذاشته است! هر چند اين خبر بعد از چند ساعت اصلاح شد ولي اين كه نماينده سابق چگونه اين خط خبري را تأييد و از آن تمجيد مي كند جاي تعجب و در عين حال تأسف دارد.
آنچه ضروري به نظر مي رسد آشنايي شخصيت هاي سياسي و نمايندگان مجلس با ترفندهايي است كه ضد انقلاب فراري براي تهيه خوراك خبري مورد نياز رسانه هاي بيگانه از آنها سوء استفاده مي كنند.




خاتمي اپوزيسيون را سردرگم مي كند

عضو تيم موسس نشريات زنجيره اي در دوره اصلاحات، خاتمي را دچار عقب ماندگي سياسي خواند. محسن سازگارا مي گويد اصلاح طلبان با مواضع پرابهام و ايهام، در ميان مخالفان ايجاد سردرگمي مي كنند.
يار غار بهزاد نبوي كه پس از بن بست اصلاح طلبان به آمريكا پناهنده شد، در مصاحبه با سايت بامداد خبر و درباره تناقض موجود ميان خاتمي و موسوي و كروبي گفت: جنبش اصلاحات نه اينكه بي تاثير بود اما شكست خورد و به ديواره هاي قانون اساسي برخورد كرد. آقاي خاتمي دچار يك نوع عقب ماندگي سياسي است، براي آن كه شما يك راهي را آزموده اي و شكست خورده اي. بنابراين غلط است كه ما بگوييم قانون مداري مي خواهيم بكنيم. تمام جنبش هاي مدني با نافرماني مدني شروع شده اند. بنابراين ما بايد روشن بگوئيم كه نافرماني مي كنيم و غير از اين هم نمي توان انجام داد به نظر من اين هنرنيست كه حرف بيست سال پيش را تكرار كرد. گفت «خوش وردي تو از بر كرده اي، ليك سوراخ دعا گم كرده اي». نتيجه كار آقاي خاتمي جز شكست نبود. حال اينكه دوباره بيايي و جلوي حاكميت گردنت را كج كني تا ميداني را براي فعاليتي ايجاد كند كه هيچ افقي هم از آن پيدا نيست و اصلا اتفاق افتادنش هم در چنين فضايي بعيد است، به نظرم كار عبث و اشتباهي است. سازگارا با تاكيد بيشتر گفت: بنابراين همانطور كه گفتم به عقيده من آقاي خاتمي دچار عقب افتادگي سياسي است، حتي خود آقاي موسوي و كروبي هم سعي شان اين بود كه در چهارچوب قانون اساسي وارد ميدان شوند و مزيت شان نسبت به آقاي خاتمي اين بود كه مرد و مردانه ايستادند و هزينه اش را كه به قيمت حصر خودشان و يا كشته شدن خانواده و يا دوستان شان منجر شد دراين راه پرداخت كردند. ولي خود آقاي موسوي و كروبي هم الان همان طور كه در خود جنبش سبز هم ديده شد به محض اينكه ديدند نظام نگذاشت كه حتي يك حق ساده راي را پس بگيرند، بايد تغيير خواسته مي دادند و با يك تغيير استراتژيك مسير را تنظيم مي كردند كه در اين خصوص كوتاهي كردند و به همين خاطر جنبش دچار سردرگمي شد.
وي اپوزيسيون را متشكل از 5 گروه سلطنتي، ملي ها، مذهبي ها، چپ ها و اقليت هاي قومي توصيف كرد و گفت: من خودم مذهبي ام اما به دليل اينكه سال هاست سر سفره متفكران جديد ديني مثل دكتر سروش، دكتر شبستري و ملكيان و نراقي نشسته ام و مصرف كننده آرا اين دوستان بودم در واقع نگرش ديني من از يك قرائت حداكثري عوض شده است به يك قرائت حداقلي و يك قرائت ايدئولوژيك انقلابي تبديل شده به يك قرائت پلوراليسمي و تكثرگرايانه بنابراين من به راحتي 15 سال است كه گذر كردم از اينكه حق متكثر است وي مي گويد: جريان اصلاح طلب هنوز به نظر من تصميم نگرفتند كه قدرت را با ديگران تقسيم كنند و اگر دقيق تر بخواهم بگويم هنوز تئوري اين مساله را ندارند كه بتوانند به پلوراليسم سياسي قائل باشند چون لازمه قبولي پلوراليسم سياسي پذيرش پلوراليسم ديني است و حق را فقط از آن مذهب شيعه جعفري اثني عشري نداني؛ حق را متكثر ببيني.
سازگارا كه زماني با دفتر نخست وزير همكاري مي كرده، مي گويد: به نظر من آقاي موسوي از اين نظر كاملا دچار تحول فكري شده و قائل به پلوراليسم ديني است. او لوازم اين حرف خودش را مي فهمد كه چيست و حتما در عقايدش تغييراتي را داده اما اين حرف را مثل موسوي نمي زنند كه «عقايد گوناگوني ميان ماست و ما اين اختلاف عقايد را به رسميت مي شناسيم».
يادآور مي شود اشاره سازگارا به كساني چون سروش و شبستري و نراقي در واقع اشاره به حلقه كيان است كه به تدريج به جريان موسوم به چپ نزديك شده و با روي كار آمدن خاتمي، اقدام به گفتمان نويسي ضدديني براي وي كردند. برخي از اعضاي اين حلقه (مانند عماد باقي و خانيكي) پيش از اين تصريح كرده اند كه سخنراني هاي انتخاباتي خاتمي را آنها تهيه مي كرده اند.
سازگارا جزو عناصر سقوط كرده اي است كه در خارج كشور جذب سلطنت طلبان و حلقه هاي ماسوني و بهايي شد اما با اين همه به خاطر كم كاري از صداي آمريكا نيز اخراج گرديد.


آمده ايم كلاهبرداري كنيم نه اينكه كلاه سرمان برود!

«مهدي- خ» از عناصر فتنه سبز مي گويد با هاشمي رفسنجاني براي ايجاد گروه موسوم به جبهه آزادي مشورت كرده است.
وي در وبلاگ خود عكس ملاقات با هاشمي را منتشر كرده و نوشت: «در آغاز راه، منشور جبهه آزادي را خدمت آيت الله هاشمي رفسنجاني عرضه داشتيم، با حوصله مطالعه فرمودند و گفتند راه درست همين فعاليت مدني و مشي اعتدال است و توصيه فرمودند كه با ده نفر از صاحبنظران و رجال سياسي صحبت شود و قول حمايت از اين تلاش مدني را دادند. امروزه با بيش از 50 نفر از رجال سياسي و مذهبي رايزني شده است و بر اين باوريم كه اصلاحات عميق و ريشه اي بايد از مسير تلاش مدني و مشي اعتدال پيگيري شود و صدالبته بايد مراقب بود كه كلاه سرمان نرود...!».
«مهدي -خ» از كساني بود كه به خاطرنقش آفريني در فتنه سبز مدتي را در بازداشت به سر برد.





بازداشت يكي از دست اندركاران فتنه در بازگشت از تركيه

يكي از عناصر فعال در فتنه و اغتشاشات سال 88 در بازگشت به كشور از تركيه بازداشت شد. «ميرطاهر-م» در آن سال در پوشش معاون هماهنگي ستاد موسوي فعاليت مي كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در آستانه برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران و تلاش عوامل فتنه و ضدانقلاب براي خودنمايي در مقطع برگزاري اجلاس، اين عنصر پشت صحنه فتنه كه براي برقراري ارتباط با ضد انقلاب به خارج از كشور سفر كرده بود، هنگام بازگشت در فرودگاه امام خميني(ره) بازداشت شد.
يك منبع مطلع گفت: «ميرطاهر-م» (از نمايندگان مجلس ششم) كه به منظور تدارك برنامه هاي ضدانقلاب و فتنه گران به تركيه رفته بود، مورد شناسايي نيروهاي اطلاعاتي قرار گرفته و بامداد يكشنبه به محض ورود به كشور، در فرودگاه بازداشت و همراه با وسايل و مداركي كه از تركيه با خود آورده بود، به مقامات قضايي تحويل شده است.




كمك يا كاسبي؟!

سعيد شريعتي- از اعضاي شوراي مركزي حزب منحله مشاركت- با انتشار مطلبي در صفحه فيس بوك خود مدعي شد به برخي از روستاهاي زلزله زده هيچ نوع كمكي تاكنون نرسيده است! شريعتي و رفيقش عابدي عقل خود را روي هم ريخته و به اين نتيجه رسيده اند كه شماره حساب شخصي شان را براي كمك به زلزله زدگان اعلام كنند!
متن نوشته شريعتي از هر توضيحي واضح تر است:
«با دكتر كريم عابدي معاون سياسي اسبق استان آذربايجان شرقي و رئيس جبهه مشاركت استان صحبت كردم. اوضاع مناطق زلزله زده اصلا خوب نيست و بسياري از روستاها هيچ نوع كمكي را به دليل قطع ارتباطات دريافت نكرده اند. دوستان ستاد همياري و امدادرساني را تشكيل داده اند.
عزيزاني كه مي خواهند كمك هاي نقدي خود را در اختيار اين ستاد قرار دهند از طريق شماره كارت: «...621000» بانك سامان متعلق به بنده و يا «...603000» بانك ملي متعلق به دكتر كريم عابدي انتقال دهند!!
آقايان توضيح نداده اند كه كدام روستا در كدام منطقه از كمك رساني محروم مانده است و چنانچه به گفته ايشان، كمك رساني به آنها به دليل قطع ارتباطات ناممكن بوده است، اين دو نفر از چه طريق قصد كمك رساني به زلزله زدگان آن روستا را دارند؟! و اساسا چرا نام آن روستا را مطرح نمي كنند كه چنانچه از آن غفلت شده است، مورد توجه قرار گيرد؟!

۱۳۹۱/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...