نسخه چاپی

اخراج دو دیپلمات روسیه از آمریكا

وزارت خارجه آمریكا اعلام كرد، پس از حادثه حمله یك پلیس روسی به یك دیپلمات آمریكایی در مسكو در ماه گذشته، واشنگتن دو مقام روسی را در واكنش به این حادثه اخراج كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اطلاعات بیشتری درباره اخراج این دو مقام روسی از آمریکا نداد.

وی گفت: یک آمریکایی در ششم ماه ژوئن توسط گارد روسیه در خارج از سفارت آمریکا در مسکو مورد حمله قرار گرفت که این حمله بی دلیل بوده و جان کارمند آمریکایی را به خطر انداخت.

با این حال وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: این کارمند از اعضای سازمان سیا بوده و از ارائه کارت شناسایی خودداری کرده بود.

مسکو اعلام کرد، پلیس تنها وظیفه خود را در حفاظت از سفارت انجام داده است.

اکنون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در پاسخ به این واقعه وزارت خارجه دو دیپلمات روسیه را اخراج کرده و این واکنشی به آن "حمله" به دیپلمات آمریکایی بوده است.

آمریکا ماه گذشته اعلام کرد "آزار و اذیت" علیه دیپلمات‌های واشنگتن از سوی ماموران امنیتی و اطلاعاتی روسیه افزایش یافته است.

ماریا زاخارووا، از سخنگویان وزارت خارجه روسیه در همین رابطه گفته: "آن طور که ما دریافتیم این فرد مامور سی.آی.ای بوده اما می‌توانست هر کس دیگری هم باشد. می‌توانست یک تروریست یا یک افراط‌گرا باشد یا حتی یک بمب‌گذار انتحاری."

رسانه‌های روسیه حتی ویدئویی از این "درگیری" میان دیپلمات آمریکایی و پلیس روس منتشر کرده‌اند.

ماه گذشته آمریکا اعلام کرد که موضع این درگیری را مستقیما با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طرح کرده است.

آمریکایی‌ها می‌گویند "اذیت و آزارها" علیه دیپلمات‌های واشگتن از دو سال پیش و همزمان با بحران اوکراین آغاز شده و پس از وضع تحریم‌های آمریکا علیه مسکو، شدت گرفته است.

اگر چه رویداد مشخصی مورد اشاره قرار نگرفته اما روزنامه آمریکایی واشنگتن پست ماه گذشته در گزارشی از ورود به خانه یک کارمند سفارت آمریکا، به هم ریختن اسباب و اثاثیه و حتی کشتن یک حیوان خانگی این دیپلمات خبر داده بود.

۱۳۹۵/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...