نسخه چاپی

علت حادثه سقوط از تله كابین زرشك

مجری و سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری كامان و زرشك گفت: حادثه سقوط از تله‌كابین براثر بی‌توجهی به تذكرات اپراتور بوده است و تله‌كابین از نظر فنی و سخت‌افزاری مشكلی ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: شاهرخ عطایی اظهار کرد: حادثه سقوط از تله‌کابین روز گذشته ساعت 4 بعدازظهر رخ‌ داده است که طی آن‌ یک خانواده 7 نفری برای گردش به مجموعه مراجعه می‌کنند و هنگام برگشت می‌خواهند از تله‌کابین استفاده کنند.

وی افزود: سه نفر از اعضای خانواده بر صندلی اول سوار می‌شوند و اپراتور تأکید می‌کند که حفاظ را ببندند، ولی آن‌ها بی‌توجهی می‌کنند و حفاظ را در دست می‌گیرند و صندلی حرکت می‌کند تا دیگر افراد خانواده در صندلی دوم قرار بگیرند.

مجری و سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک یادآور شد: در این میان یکی از افراد خانواده که خانمی حدوداً 50 تا 60 ساله بود، می‌خواهد با صندلی اول برود، علی‌رغم تذکرات اپراتور برای سوار نشدن به سمت صندلی اول که در حال حرکت است، می‌دود.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت صندلی‌ها، این خانم در محدوده غیرمجاز صندلی قرار می‌گیرد و با توجه به سرعت تله‌کابین و ارتفاع 3 متری از زمین هنگام حرکت تله‌کابین با توجه به این که دیگر امکان برگرداندن صندلی وجود نداشته است،‌ سقوط می‌کند.

عطایی تصریح کرد: خانم 30 تا 40 ساله دیگری که در این صندلی قرار داشته است برای کمک به این خانم دست او را می‌گیرد که همین امر سبب سقوط وی نیز می‌شود، همچنین همسر این خانم 40 ساله که در صندلی بوده است، برای کمک به این خانم‌ها خود را به پایین می‌اندازد تا به آن‌ها کمک کند.

وی خاطرنشان می‌کند: اپراتور نیز با توجه به‌قرار گرفتن در شرایط اضطرار کنترل خود را از دست می‌دهد و کارهایی از قبیل نگه‌داشتن تله‌کابین را انجام نداده است و خودش برای کمک به حادثه دیدگان ورود پیدا می‌کند که باعث آسیب دیدن اپراتور هم می‌شود.

مجری و سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک افزود: دلیل اصلی این حادثه باید بررسی شود، اگرچه قصور و خطای اپراتور هم می‌تواند در نظر گرفته شود، اما دلیل اصلی بی اعتنایی به تذکرات اپراتور است که باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: تله‌کابین استان قزوین مجوز و تأییدیه ایمنی لازم را از اروپا دریافت کرده است و ازنظر ایمنی و حفاظ‌های موجود در سطح بالایی قرار دارد، به‌طوری‌که از زمان افتتاح حدود 150 تا 160 هزار نفر از این تله‌کابین استفاده کردند و تاکنون شاهد حوادث اینچنینی نبودیم.

عطایی یادآور شد: تله‌کابین ازنظر فنی مشکلی نداشته و بعد از رخ دادن حادثه نیز تله‌کابین به‌کار خود ادامه داده است، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا دیگر شاهد چنین حوادثی در استان نباشیم و لازمه این امر همکاری مردم با اپراتورها است.

ارداقیان مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز در این خصوص گفت: روز گذشته دو خانم 50 و 35 ساله بر اثر سقوط از ارتفاع به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل شده‌اند که یکی از افراد دچار آسیب نخاعی شده و خانم دیگر دچار شکستگی و آسیب از ناحیه دست و پا شده است.

وی افزود: مصدومین این حادثه روی زمین پیداشده‌اند و علت حادثه سقوط بوده است، اما سقوط از تله‌کابین یا از ارتفاعات، مشخص نیست و مسئولین شهرداری قزوین باید در این رابطه اظهارنظر کنند.

ارداقیان خاطرنشان کرد: اطلاع از وضعیت عمومی این دو خانم در حال پیگیری است و اطلاعات تکمیلی به‌زودی اعلام می‌گردد.

۱۳۹۵/۴/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...