نسخه چاپی

چرا فلسطین مسئله‌ محورى دنیاى اسلام است؟

عکس خبري -فلسطين مسئله‌ محورى دنياى اسلام است

مسئله‌ فلسطین مسئله‌اى است كه هیچ كشورى نباید فراموش كند؛ هیچ كشور اسلامى بلكه حتى كشورهایى كه از وجدان انسانى برخوردارند، نباید فراموش كنند كه این یك مسئله‌ اصلى است. ...

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با اشاره به مشکلات جهان اسلام، در تبیین علت این مشکلات فرمودند: «استکبار جهانى و در رأس آنها آمریکا می‌خواهند این منطقه را سرگرم و مشغول به خود بکنند تا رژیم صهیونیستى نفس راحتى بکشد؛ اینها می‌خواهند مسئله‌ فلسطین را به فراموشى بسپرند،... استکبار می‌خواهد ملت فلسطین را انکار کند. مسئله‌ فلسطین مسئله‌ محورى دنیاى اسلام است، مسئله‌ فلسطین مسئله‌اى است که هیچ کشورى نباید فراموش کند؛ هیچ کشور اسلامى بلکه حتى کشورهایى که از وجدان انسانى برخوردارند، نباید فراموش کنند که این یک مسئله‌ اصلى است. ...قضایاى دیگر دنیاى اسلام به گمان ما غالباً براى این است که این مسئله‌ فلسطین فراموش بشود، آن‌‌وقت فاجعه‌‌آفرینى می‌کنند.» (۱۶/۴/۹۵)
در واقع، تلاش برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی یکی از ستون‌های اصلی سیاست‌های آمریکا و دیگر قدرت‌های استکباری در منطقه و مهم‌ترین مسئله‌ای است که سبب نقش‌آفرینی آنها در ایجاد مشکلات، درگیری‌ها، خشونت‌های فرقه‌ای و... در میان کشورهای منطقه شده و رژیم صهیونیستی را در حاشیه امن قرار داده است. این روش برای جهان غرب از آن رو اهمیت دارد که وحدت و همنوایی در جهان اسلام را نشانه گرفته و سبب تفرق و تضعیف جهان اسلام می‌شود. در واقع، با این روش، به جای آنکه مجموعه نیروهای درونی جهان اسلام صرف مبارزه با دشمن اصلی، یعنی رژیم صهیونیستی و تلاش برای حل مسئله فلسطین، به منزله مسئله اصلی جهان اسلام شود، صرف برادرکشی و جنگ درون‌تمدنی می‌شود. این موضوع به‌ویژه با شروع موج سوم بیداری اسلامی در سال ۲۰۱۱ و متعاقب آن افزایش افراط و تکفیر در منطقه مورد توجه قدرت‌های مستکبر غربی قرار گرفته است. به طور مشخص باید گفت، این کشورها افزون بر اینکه در تشکیل گروه‌های تروریستی مانند داعش نقش داشتند،‌ در مراحل بعدی نیز به تقویت آنها کمک کرده و حتی با تشکیل ائتلاف‌های دروغین، نه تنها دامنه فعالیت‌های آنها را محدود نکردند، بلکه در مقاطعی نیز مانع مبارزه با آنها و شکست‌شان شدند.

۱۳۹۵/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...