نسخه چاپی

رژیم صهیونیستی نیم میلیارد دلار به مقابله با تونل‌های غزه اختصاص داد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت كه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم دارد اجرای طرح مقابله با تونل‌های نوار غزه را تسریع كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نمایندگان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با افسران فرماندهی جنوبی ارتش این رژیم دیدار و درباره اجرای طرح مقابله با تونل های نوار غزه توافق کردند.

بر اساس این گزارش، اخیرا به دنبال کشف تونل های متعلق به جنبش حماس، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته اجرای طرح مقابله با تونل های غزه را تسریع بخشد و بودجه ای را برای این منظور اختصاص داده است.

این طرح رژیم صهیونیستی شامل چند بخش از جمله فنآوری کشف تونل های زیر زمینی و ایجاد دیوار هوشمند در امتداد مرز نوار غزه و همانند دیواری است که در مرز مصر و سرزمین اشغالی احداث شده است.

این طرح همچنین شامل سیستم هشدار سریع به هنگام شلیک خمپاره و موشک است و هزینه این طرح نیز 2.2 شکل ( 550 میلیون دلار) است.

بر پایه این گزارش، اجرای این طرح در گذشته به دلیل نبودن بودجه متوقف شد اما اکنون در پی اعمال فشار شهرک نشینان حومه نوار غزه، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم دارد این طرح را اجرا کند.

با وجود همه مزایای این طرح و تکنولوژی پیشرفته آن اما فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی می گویند که هیچ جایگزینی برای مقابله با مقاومت غزه وجود ندارد جز اینکه نیروهای نظامی در نزدیکی مرز غزه حضور داشته باشند و به همین دلیل نیروهای پیاده نظام، نیروهای رصد و نیروی مهندسین در پایگاه های خود در نزدیکی مرز باقی خواهد ماند.

این در حالی است که اخیرا رسانه های خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادندکه این رژیم تصمیم دارد برای مقابله با تونل های مقاومت، در زیر زمین نیز دیوار حایل احداث نماید.

بر پایه این گزارش، بخش سانسور رژیم صهیونیستی اجازه داده تا جزئیات تصمیم امنیتی این رژیم در خصوص احداث «خط دفاعی» به منظور مقابله با تونل های هجومی مقاومت در داخل اراضی اشغالی فلسطین به عنوان بخشی از آمادگی مقاومت برای جنگ آتی را منتشر کند.

«خط دفاعی» نیز عبارت از احداث دیوار بتونی در عمق ده ها متری تا سطح زمین به منظور ممانعت از تداوم حفاری تونل های هجومی است که پیش از این هزینه احداث آن ده ها میلیارد دلار برآورد شده بود اما بر اساس طرح فعلی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هزینه ساخت این دیوار 2/2 میلیارد شکل (واحد پول اسرائیل) خواهد بود.

این دیوار در نوع خود بی نظیر است و در امتداد 60 کیلومتری نوار غزه احداث خواهد شد تا سومین سامانه امنیتی اسرائیل در مرز غزه پس از دو سامانه «هوبرس أ» و «هوبرس ب» باشد به گونه ای که سامانه نخست در دهه نود قرن گذشته پس از امضای توافق اسلو و سامانه دوم نیز پس از خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه نصب شد که هیچ کدام نتوانستند با تونل های مقاومت در نوار غزه مقابله کنند.

شهادت یک مبارز قسامی در اثر جراحت قدیمی

یک مبارز گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در اثر جراحت های خطرناک وارده در جریان حمله بیش از یک سال پیش نظامیان صهیونیست در شمال غزه به شهادت رسید.

گردان های قسام اعلام کرد که شهید "نائل سلیمان صلاح" (19 ساله) در اثر جراحت هایی که بیش از یک سال پیش متحمل شده بود، به دیدار حق شتافت.

شهید صلاح پس از عمری جهاد و مبارزه و در اثر جراحت وارده در حمله نظامیان صهیونیست به منطقه واقع در نزدیکی مرزهای شمالی منطقه سیفا در شمال غرب بیت لاهیا به شهادت رسید.

۱۳۹۵/۴/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...