نسخه چاپی

گلزار شهدای 15 خرداد ثبت ملی می‌شود

گلزار شهدای 15 خرداد به عنوان نخستین گلزار شهدای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ثبت ملی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دوخایی معاون تعاون اداره کل بنیاد تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: گلزار شهدای 15 خرداد 42 به دلیل داشتن ویژگی‌های تاریخی و حماسی و منحصر به فرد و همچنین موقعیت قرارگیری به عنوان نخستین گلزار تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ جهت انجام این امر انتخاب شده و ثبت ملی می شود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن فداکاری‌ها و ایثار شهدا، ایثارگران و جوانان این سرزمین به نسل جدید و نیز انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی را از جمله دستاوردهای ملی کردن گلزارها دانست و افزود: حفاظت و نگهداری از این گلزارها باعث می‌شود یاد و نام شهدا و تاریخ این مرز بوم زنده نگه داشته شود.

دوخایی با اشاره به فراز و فرودهای تاریخ پرافتخار کشور گفت: در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب و مبارزه با رژیم ستمشاهی و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، روزهای پر افتخاری در تاریخ کشور عزیزمان ثبت شده است که مزین به خون شهداست و گلزار شهدا معرف ایثار فرزندان این سرزمین است و ثبت ملی آن کار کوچکی است که می‌توانیم در حفظ و کمک به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و بازشناسی رشادت های شهدا انجام دهیم.
دوخایی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به نظر رئیس بنیاد تمام گلزارهای شهدای تهران در آینده به ثبت ملی خواهد رسید.

۱۳۹۵/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...