نسخه چاپی

اقامتگاه هیتلر به محل گردشگری تبدیل شد

عکس خبري -اقامتگاه هيتلر به محل گردشگري تبديل شد

اقامتگاه هیتلر كه «آشیانه‌ی عقاب»‌ نام داشته است، بر بالای كوه‌ «كهلشتاین» در منطقه‌ی «باواریا» واقع شده و در ماه گذشته‌ی میلادی میزبان حدود ‌‌٥٠ هزار گردشگر بوده است.

اقامتگاه هيتلر در ماه‌هاي اخير به مقصد جديد گردشگري آلمان تبديل شده است.

به گزارش ايسنا اقامتگاه آدولف هيتلر، رهبر سابق نازي‌هاي آلمان طي ماه‌هاي اخير با ميزباني از هزاران گردشگر به مقصد جديد گردشگري اين كشور تبديل شده است.

به گزارش توريسم ورلد، اقامتگاه هيتلر كه «آشيانه‌ي عقاب»‌ نام داشته است، بر بالاي کوه‌ «کهلشتاين» در منطقه‌ي «باواريا» واقع شده و در ماه گذشته‌ي ميلادي ميزبان حدود ‌‌٥٠ هزار گردشگر بوده است.
كارشناسان علت اصلي رشد چشمگير گردشگران «آشيانه‌ي عقاب» را ساخته شدن بخش‌هايي از فيلمي «والكري» با بازي «تام كروز» در اين بناي تاريخي مي‌دانند كه به روايت يك سوءقصد نافرجام عليه هيتلر مي‌پردازد.

«آشيانه‌ي عقاب‌» براي پنجاهمين سالروز تولد هيتلر به عنوان هديه‌ي تولد از سوي مقامات ارشد حزب نازي ساخته شد. هدف اصلي آنها ساخت چنين مکاني براي هيتلر اين بود که وي در آنجا بتواند به دور از شلوغي‌هاي هميشگي و با توجه به موقعيت استثنايي اين محل به استراحت بپردازد.

مسووليت ساخت آشيانه‌ي عقاب به عهده‌ي «مارتين بورمن» بود که رئيس دفتر خصوصي هيتلر بود. مراحل ساخت آشيانه‌ي عقاب ‌‌١٣ ماه به طول انجاميد و در نهايت براي پنجاهمين سالگرد تولد هيتلر در سال ‌‌١٩٣٩ ميلادي آماده شد.
آشيانه‌ي عقاب بر بالاترين نقطه‌ي کوه «کهلشتاين» به ارتفاع ‌‌١٨٣٤ متر قرار دارد که به‌وسيله يک راه ‌‌٥/٦ کيلومتري که تنها براي اين منظور ساخته شده بود، به آشيانه عقاب متصل مي‌شد.

هزينه‌ي ساخت اين راه در آن زمان به ‌‌٣٠ ميليون مارک رسيد و براي ‌‌١٢٤ متر پاياني، از يك آسانسور عمودي در زير تونلي که در عمق ‌‌١٢٤ متري زير سطح آشيانه احداث شده بود، استفاده شد.

در مراحل ساخت آسانسور که از داخل، آشيانه عقاب را به تونل زيرزميني وصل مي‌کرد، ‌‌١٢ کارگر ساختماني جان خود را از دست دادند.

هيتلر با وجود علاقه‌اي که به آشيانه‌ي عقاب داشت، اما تنها حدود ‌‌١٠ بار و هربار کمتر از نيم‌ساعت درآنجا اقامت كرد و به همين دليل آشيانه‌ي عقاب با وجود حملات مخرب جنگ جهاني دوم سالم و دست نخورده باقي ماند.
نيروهاي کماندوي هوايي آمريکا، اولين گروهي بودند که توانستند خود را پس از خودکشي هيتلر و همسرش «اوا براون» به آشيانه‌ي عقاب برسانند و آنجا را تحت کنترل خود درآورند.

تا سال ‌‌١٩٦٠ ميلادي آشيانه عقاب در دست نيروهاي آمريکايي قرار داشت تا اينکه در نهايت به استان بايرن آلمان بازپس داده شد.

۱۳۹۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...