نسخه چاپی

آمریكا از افت فعالیت‌های مجازی داعش خبر داد

مقامات آمریكایی می‌گویند كه فعالیت‌های داعش در فضای مجازی طی دو سال گذشته 45 درصد افت داشته كه این نشان از پیشرفت‌ در تلاش از بین بردن ماشین تبلیغاتی تروریست‌ها است.

به گزارش نما به نقل از فارس، در حالی که دولت‌های عراق و سوریه به همراه نیروهای مردمی و حامیان منطقه‌ای خود به شدت درگیر مبارزه هستند، مقامات آمریکایی از افت شدید فعالیت‌های مجازی داعش خبر داده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری به نقل از مقامات دولت آمریکا از افت و کاهش 45 درصدی فعالیت‌های داعش در فضای مجازی به ویژه در توئیتر خبر داده است.

این رسانه آمریکایی البته مدعی شده که به دلیل تلاش‌های آمریکا و ائتلاف آن در مقابله با داعش در حوزه فضای مجازی، فعالیت‌های تروریست‌ها در توئیتر و فضای مجازی به شدت کاهش یافته و رجوع به پیام‌های آنها به شدت کم شده است.

از نظر مقامات آمریکایی این افت شدید، «نشانه پیشرفت در مسیر نابودی تبلیغات و پروپاگاندا» داعش برای تهییج و تحریک انجام حملات تروریستی در مناطق مختلف جهان است.

در همین باره، رئیس مرکز تعامل جهانی آمریکا که مسئولیت هماهنگی درباره رویکرد دولت این کشور در جنگ با ایده‌های افراطی را برعهده دارد، گفت: «ما داریم توانایی داعش را برای اقدام کردن در فضاهای آنلاین بی رقیب را از بین می‌بریم و شاهد کاهش حضور آنها در شبکه‌های اجتماعی هستیم».

۱۳۹۵/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...