نسخه چاپی

برپایی تظاهرات علیه بوكوحرام در پایتخت نیجر

صدها نفر روز شنبه با تجمع در خیابان های نیامی پایتخت نیجر علیه بوكوحرام تظاهرات كردند. تظاهركنندگان باحضور در خیابان های نیامی و تجمع در مقابل پارلمان، علیه بوكوحرام تظاهرات و حمایت خود را از ارتش اعلام كردند.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: در این تظاهرات که با حضور فعالان جامعه مدنی، اعضای اتحادیه ها و دانشجویان برگزار شد تظاهر کنندگان حمله بوکوحرام به شهر بوسوBosso را به شدت محکوم کردند که در آن 26 نظامی اهل نیجر و شمار زیادی غیر نظامی کشته شدند. حملات بوکوحرام که در سال 2009 در شمال شرق نیجریه آغاز شده است بیش از بیست هزار کشته بر جا گذاشته و آوارگی بیش از دو میلیون و ششصد هزار نفر دیگر را در پی داشته است.

به گفته سازمان ملل متحد منطقه دیفا در جنوب شرق نیجر به محل پناه بیش از سیصد هزار آواره تبدیل شده است. این در حالی است که مقامات برای جلوگیری از حملات پی در پی بوکوحرام و نفوذ آنها به منطقه، با تخلیه برخی مناطق مرزی از سکنه و بستن بازارچه های مرزی، حالت فوق العاده در منطقه اعلام کردند.

به رغم استقرار نظامی در منطقه، ارتش به سختی می تواند از حملات بوکوحرام جلوگیری کند. فرماندهان ستاد مشترک کشورهای نیجریه، چاد، نیجر و کامرون اجرای عملیاتی نظامی علیه بوکوحرام روز جمعه در دیفا نشست برگزار کردند.

۱۳۹۵/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...