نسخه چاپی

آمریكا ۲ دیپلمات روس را اخراج كرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا از اخراج ۲ دیپلمات روس در واكنش به حمله ادعایی یك افسر پلیس روس به دیپلمات آمریكایی مقابل ساختمان سفارت آمریكا در مسكو خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد، مقامات آمریکایی دو نفر از دیپلمات‌های روسی را اخراج کرده‌اند. ظاهرا اخراج این دو مقام روس به دنبال حمله ادعایی یک افسر پلیس به دیپلمات آمریکایی در مسکو صورت گرفته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، روز چهارشنبه 6 ژوئن (17 خردادماه)، برخی رسانه‌های گزارش کردند که یکی از نیروهای گارد سرویس امنیت فدرال روسیه که خارج از سفارت آمریکا در مسکو مستقر بوده، با یک دیپلمات آمریکایی که ظاهرا تلاش کرده وارد مجموعه شود، درگیری فیزیکی داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: در تاریخ 17 ژوئن (28 خردادماه)، ما دو مقام روس را از آمریکا در پاسخ به این حمله اخراج کردیم.

بر اساس این گزارش، «ماریا زاخارووا»‌سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران هفته گذشته اعلام کرد که ویدئوی منتشر شده از چنین حادثه ادعایی بیش از هر چیز دیگر یک دیپلمات آمریکایی را در حال حمله به افسر پلیس روسی به تصویر می‌کشد.

زاخارووا در ادامه تأکید کرد که دیپلمات آمریکایی یک مأمور سازمان سیا بوده که همان شب از یک عملیات اطلاعاتی باز می گشته است.

۱۳۹۵/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...