نسخه چاپی

حجاب؛ دلیل اخراج از دیزنی لند+تصاویر

زن مسلمان سیاه پوستی كه به دلیل داشتن حجاب از محل كار در مجموعه شهربازی دیزنی‌لند اخراج شده بود از این شركت شكایت كرد.


به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، یکی از کارکنان سابق رستوران های دیزنی لند از مدیران این شهربازی که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند به علت آنکه در هنگام کار اجازه نداشت پوشش اسلامی داشته باشد طرح دعوی کرد.

در این دادخواست که روز دوشنبه در لوس آنجلس تنظیم شد " آیمن بادلا " اعلام کرد هنگامی که وی با حجاب وارد محل کار خود شد، از وی خواسته شد که حجابش را بردارد یا خارج از دید مشتریان کار کند و یا اینکه به خانه برود.

این مشاجره در سال 2010، زمانی رخ داد بود که خانم بادلا در رستوران دیزنی در هتل بزرگ کالیفرنیا مشغول به کار بوده است و مسئول اقامت او در امریکا به وی گفته بود که وی می تواند با حجاب اسلامی در محل کار خود حاضر شود.


00.jpg 000.jpg

 عکس سمت چپ "آیمن بادلا" را در لباس پیشنهاد داده شده مدیران نشان می دهد.



پس از دو سال و نیم کار کردن در رستوران وی با حجاب در محل کار خود حاضر شد.با این وجود، هر وقت او با لباس حاضر می شد، از وی خواسته می شد تا حجابش را بردارد، در دادخواست ادعا شده است که جواب وی چنین بوده است: یا خارج از دید مشتریان کار کند یا به خانه برگرد.

این زن مسلمان گفت:" به خاطر پوشیدن روسری در محل کار، حداقل هفت مرتبه به خانه فرستاده شدم، بدون اینکه مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت کرده باشم.

مدیران به او پیشنهاد داده بودند تا از کلاهی که دارای پاپیون است به عنوان جایگزین استفاده کند، اما او با بیان این مطلب که این کلاه او و مذهب وی را مورد تمسخر قرار می دهد از این کار امتناع می ورزد. پس از امتناع از پوشیدن کلاه و کار نکردن در قسمت خارج از دید مشتریان این زن مسلمان کار خود را از دست داد.





او در سال 2010 با کمیسیون فرصتهای برابر ایالات متحده دادخواستی را تنظیم کرد که دو هفته پیش نامه ای مبنی بر داشتن حق شکایت دریافت کرد.

وکیل بادلا همچنین عنوان کرد که همکاران وی در رستوران دیزنی همیشه با او با طعنه صحبت می کردند و او را "تروریست"، "شتر" و "کانتا کینت" (نام یک اسیر در رمان "ریشه ها" نوشته "الکس هلی") می نامیدند.

وکیل این زن مسلمان خطاب به لوس آنجلس تایم گفت: "بادلا" به مدیران درباره پیشنهادهای سوء استفاده که شفاها و بطور کتبی به وی می شده گفته است، اما مدیران هیچ عکس العملی نشان ندادند.

"بادلا" خطاب به هفته نامه "اوسی" گفت:"درک نمی کنم که چرا نمی توانم روسری سفیدم که اخیرا با لباس یکپارچه رستوران همرنگ بود را بپوشم، و از کار اخراج شدم. روسری من ضرری به دیزنی یا میهمانان آن نمی زد."

۱۳۹۱/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...