نسخه چاپی

طرح آمریكا برای آموزش نیروهای كشورهای عربی جهت مقابله با ایران

كنگره آمریكا در حال بررسی طرحی است كه هدف از آن تقویت بیش از پیش نیروی دریایی كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای مقابله با ایران است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «پائول رویز» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به کنگره ارائه کرده است که هدف از آن تقویت نیروی دریایی کشورهای عربی برای مقابله با ایران در خلیج فارس، دریای عرب و دریای مدیترانه اعلام شده است.

این طرح به دو کمیته امور خارجی و نیروهای مسلح مجلس نمایندگان ارائه شده و در نوبت بررسی قرار دارد.

رویز در معرفی‌نامه طرح، نوشته است که هدف از این قانون «صدور مجوز کمک و آموزش برای افزایش امنیت دریایی و آگاهی کشورهای خارجی هم‌مرز با خلیج فارس، دریای عرب و دریای مدیترانه با هدف جلوگیری از و مقابله با قاچاق غیرقانونی و دیگر فعالیت‌های دریایی مربوطه ایران، از جمله انتقال غیرقانونی تسلیحات توسط ایران» است.

هنوز زمان بررسی این طرح مشخص نشده است.

واشنگتن بارها تهران را به ارسال سلاح برای گروه‌هایی از جمله انصارالله یمن متهم کرده و چند قایق را هم با ادعای ارتباط با ایران توقیف کرده است.

پیش از این مقامات پنتاگون، از جمله اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفته بودند که واشنگتن باید تلاش کند تا فعالیت‌های دریایی ایران را محدود کند. تقویت و تجهیز نیروی دریایی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله اقداماتی است که به گفته کارتر آمریکا باید برای «حفظ موضع قدرتمند خود در منطقه» در دستور کار قرار دهد.

۱۳۹۵/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...