نسخه چاپی

درگیری در پایتخت سودان جنوبی از سر گرفته شد

مقام های سودان جنوبی روز یكشنبه از آغاز درگیری های مسلحانه در پایتخت بین نیروهای وفادار به رئیس جمهوری و هواداران معاون وی خبر دادند.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: شاهدان عینی گفتند که کمپ آوارگان سازمان ملل در پایتخت، هدف درگیری و نزاع قرار گرفته است.

یک مقام محلی از وخامت اوضاع و تلفات غیرنظامیان در جریان درگیری ها خبر داد.

سخنگوی نیروهای مخالف حکومت سودان جنوبی نیز اعلام کرد که نیروهای دولتی امروز (یکشنبه) به پایگاه شورشیان در پایتخت حمله کردند و سه بالگرد، مواضع این گروه را هدف بمباران قرار دادند.

ارتش سودان جنوبی آغاز درگیری در پایتخت را تائید کرد، اما علت از سرگیری ناآرامی هنوز مشخص نشده است.

به نظر می رسد زد و خورد در دو منطقه از پایتخت متمرکز است، یکی منطقه «جبل»، مکانی که پایگاه مخالفان دولت و کمپ سازمان ملل برای آوارگان در آن قرار دارد و دیگری منطقه «گودله» که شورشیان پایگاهی دیگر در آن دارند.

به گفته یک سکنه محلی، انفجارهای مهیبی منطقه گودله را هدف قرار داد و مردم را مجبور کرد با پای پیاده از این منطقه فرار کنند.
در همین حال، رادیو امنیتی سازمان ملل از وقوع درگیری در نزدیکی منزل «پل ملونگ» رئیس ستاد ارتش سودان جنوبی خبر داد.

همچنین سفارت آمریکا در سودان جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اوضاع در جوبا (پایتخت) به شدت رو به وخامت است و درگیری های شدیدی بین نیروهای دولتی و مخالفان در مناطق مختلف شهر شامل فرودگاه جوبا و مقر ماموریت سازمان ملل جریان دارد.

سفارت آمریکا در بیانیه خود از شهروندان آمریکایی خواست هوشیار باشند و در مکان های امن پناه گیرند.

همچنین سخنگوی دفتر سازمان ملل در سودان جنوبی اعلام کرد که این دفتر در حالت امنیتی بالایی قرار دارد و کارکنال سازمان ملل اجازه تردد در سطح شهر را ندارند.

درگیری های امروز در پایتخت سودان جنوبی در ادامه نزاع و ناآرامی روز جمعه که شمار زیادی کشته برجا گذاشت، به وقوع پیوست.

سودان جنوبی تلاش می کند خود را از اثرات دو سال جنگ داخلی در این کشور نجات دهد. این جنگ در پی دشمنی و رقابت سیاسی رئیس جمهوری و معاون وی آغاز شد.

دو مقام مزبور پس از درگیری های روز جمعه از هواداران خود خواستند خویشتن دار باشند و آرامش شان را حفظ کنند.

درگیری های مشابهی که دسامبر 2013 در سودان جنوبی روی داد، زمینه وقوع جنگ داخلی در این کشور را فراهم کرد، جنگی که به کشته شدن دهها هزار نفر منجر شد.

۱۳۹۵/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...