نسخه چاپی

تحقق پیش بینی نما و شكست طرح تغییرات ترافیكی اخیر

اختصاصی نما/ عقب نشینی شهرداری در سكوت

عکس خبري -اختصاصي نما/ عقب نشيني شهرداري در سكوت

ماشین های بلوك چین شهرداری بازگشت طراحی خیابان های منطقه 12 به شكل گذشته را آغاز كردند و بدین ترتیب پیش بینی پایگاه خبری نما درباره شكست زودهنگام این طرح، در كمتر از 24 ساعت محقق شد.

ساعت 6 صبح امروز (دوشنبه 21 تیرماه) ، ماشین های بلوک چین شهرداری بازگشت طراحی خیابان های منطقه 12 به شکل گذشته را آغاز کردند و بدین ترتیب پیش بینی پایگاه خبری نما درباره شکست زودهنگام این طرح، در کمتر از 24 ساعت محقق شد.
یک افسر راهنمایی و رانندگی حاضر در محل، در پاسخ به خبرنگار نما بازگشت مسیر ترافیکی به پیش از طرح اخیر را تأیید کرد.
این در حالی است که روز گذشته سامانه 1888 شهرداری در پاسخ به خبرنگار نما از دستور برای عدم ثبت اعتراضات خبر داده بود و خواستار تحمل برای بهبود ترافیک منطقه با جا افتادن طرح شده بود.
پیش از این شهردار منطقه 12 از اجرای طرح تغییر مسیر ترافیکی برخی از خیابان های منطقه 12 جهت آنچه «انضباط شهری» می خواند خبر داده بود؛ اما فقدان دقت در توجه به عرض معابر و تنظیم ورودی و خروجی ها در طراحی این پروژه، موجب قفل شدن آمد و شد در روزهای اخیر شده بود و سبب گردید در فاصله 72 ساعت پس از آغاز طرح؛ عقب نشینی از آن در سکوت رسانه ای انجام گیرد.
روز گذشته در جلسه شورای شهر تهران نیز در این خصوص از شهرداری خواسته شد قبل از هر اقدام ترافیکی انطباق آن با طرح جامع ترافیک بررسی شود نه آنکه بار ترافیکی را از منطقه‌ای به منطقه دیگر وارد کنیم.
جالب آنکه این تغییر با چنان سرعتی رخ داده است که صفحه اول روزنامه همشهری امروز، با تیتر «همراهی شهروندان با تغییرات ترافیکی در قلب تهران» از موفقیت طرح خبر داده بود.

12.jpg 

گفتنی است طرح پیاده راه 17 شهریور حد فاصل میدان امام حسین تا میدان شهدا پس از انتقادات گسترده اعضای شورای شهر، تنها با اصلاح مختصری روبرو شد و علی رغم صدمات ترافیکی، اقتصادی، اجتماعی و ... همچنان ادامه دارد؛ اما این طرح علی رغم هیاهوی گسترده هنگام اجرای آن به سرعت به شکل قبل بازگشت. آیا این تغییر رویه را باید با گسترش دامنه اثر رسانه ها با توجه به رسانه های مبتنی بر موبایل مرتبط دانست؟


۱۳۹۵/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...