نسخه چاپی

به زنانی كه روبنده ندارند اسید می‌ پاشیم!

عکس خبري -به زناني که روبنده ندارند اسيد مي‌ پاشيم!

یك گروه حامی القاعده در كشمیر به زنان هشدار داد درصورت عدم استفاده از برقع یا صحبت با تلفن همراه در مكان‌های عمومی كشته شده و یا به صورتشان اسید پاشیده خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: یک گروه حامی القاعده در کشمیر به زنان هشدار داد درصورت عدم استفاده از برقع یا صحبت با تلفن همراه در مکان‌های عمومی کشته شده و یا به صورتشان اسید پاشیده خواهد شد.

این تهدید درمنطقه جامو و کشمیر هندوستان یادآور خاطرات برنامه‌ای مشابه در سال 2001 میلادی است که طی آن یک گروه حامی القاعده حملات اسیدی علیه چند زن ترتیب داد.

این هشدار در میان بحبوحه افزایش نگرانی‌ها در هندوستان در پی وقوع تعدادی حملات اسیدپاشی علیه زنان و نگرانی‌ها در انجام این اقدامات در کشمیر اعلام شده است.

در هند و چند کشور همسایه اسیدپاشی علیه زنانی صورت می‌‌گیرد که از ازدواج با خواستگاران خود امتناع می‌کنند یا متهم به هتک حرمت خانواده هستند.

در اعلامیه‌هایی که در ناحیه "شوپیان" و با امضای القاعده و لشگر القاعده منتشر شده، آمده است: ما از مردم می‌خواهیم اطمینان حاصل کنند زنانشان در مکان‌های عمومی از روبنده استفاده می‌کنند.

در صورتی که زنی را بدون روبنده ببینیم، بر روی صورتش اسید می‌پاشیم. هر دختر جوانی هنگام صحبت با تلفن همراه دیده شود، کشته می‌شود.

یکی دیگر از این گروه‌ها به نام "لشگر جبار" مسئولیت حملات اسیدی و تیراندازی به دختران را در سال 2001 میلادی پذیرفت.

پرفسور نوراحمد بابا، گزارشگر و مفسر کشمیری می‌گوید: طی 23 سال جنگ در کشمیر، زنان این منطقه آماج حملات عناصری نامطلوب قرار گرفته‌اند.

با این حال همین زنان نسبت به سایر همجنسان خود در دیگر مناطق جنگی از قدرت بیشتری برخوردارند. کمپین‌هایی برای اجبار زنان به منظور استفاده از برقع وجود داشته اما دوام آنچنانی نداشته است.

اس.ام. ساهای، سربازرس پلیس کمشیر نیز در این باره گفت، تحقیقات در این رابطه ادامه دارد، ممکن است اطلاعیه کار شبه نظامیان محلی برای انجام اعمال افراطی در منطقه باشد.

شبه نظامیان در تلاش برای به خدمت گرفتن محلی‌ها برای انجام اقدامات خود هستند. ما پرونده‌هایی را در اختیار داریم که نشان می‌دهد این شبه نظامیان قصد داشتند از پسران 12 ساله برای اقدامات خود سوءاستفاده کنند.

۱۳۹۱/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...