نسخه چاپی

دزد خودرو :یك ونیم میلیون واریزكنید،ماشینتان را میاورم

به گزارش نما - ایران نوشت:تلفن زنگ زد و زن جوان گوشی را که جواب داد، صدای مرد ناشناسی را شنید:خانم، من دزد ماشین شما هستم، سمند نقره‌ای‌تان را من به سرقت برده‌ام.

زن جوان هنگام صبح با ماشین از داخل پارکینگ بیرون آمده بود اما همین که پیاده شد تا در پارکینگ را ببندد ناگهان جوانی در حدود 30 ساله از خم کوچه جلو دوید، سوار ماشین شد و بسرعت فرار کرد...
زن جوان پرسید: خب ماشینم کجاست؟
دزد جوان گفت: پیش من ولی حاضرم یک میلیون و پانصد هزار تومان نقد بگیرم و ماشین‌تان را پس بدهم. پس از این تماس زن بلافاصله به اداره آگاهی رفت و ماجرای این تماس را به افسر پرونده‌اش گفت:همه مدارک خودرو و سایر مدارک شناسایی‌ام را داخل ماشین گذاشته بودم فکر کنم سارق از طریق این مدارک موفق شده شماره تماسم را پیدا کند. او یک شماره کارت بانک به من داد تا پول را به این حساب واریز کنم.بدین‌ترتیب کارآگاهان توانستند دارنده شماره حساب را شناسایی و دستگیرش کنند.

او نیز در بازجویی‌ها گفت:
- چند روز قبل کارت عابر بانکم را به یکی از دوستانم به‌نام ارسلان دادم. به من گفته بود که به تازگی از شهرستان به تهران آمده اما پول‌هایش تمام شده و قرار است خانواده‌اش برایش پول واریز کنند، به این بهانه از من خواست کارت عابربانکم را که پولی در حسابم نبود به او بدهم تا پس از دریافت پول، کارتم را پس بیاورد.کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند ارسلان از مجرمان سابقه‌دار است.در جریان جست‌وجو برای دستگیری ارسلان، مأموران گشت پلیس در فلکه اول تهرانپارس به یک خودرو سمند سفید رنگ برخوردند که پلاک خودروی مسروقه شاکی روی آن نصب شده بود.مأموران در جریان تحقیقات پی بردند این سمند سفید در منطقه حکیمیه به‌سرقت رفته بود.چند روز بعد مالک یک پژو 405 نقره‌ای نیز با مراجعه به پلیس گفت: هنگام رانندگی در جاده جاجرود به‌صورت اتفاقی با بچه محل قدیمی‌ام ارسلان روبه‌رو شدم و سوارش کردم.
در بین راه برای خرید خوراکی از ماشین پیاده شدم که ناگهان ارسلان پشت فرمان نشست و با خودرو فرار کرد. دو سه روز بعد به کلانتری 146 تهران اعلام شد که یک خودروی «رانا» نیز از مقابل پارکینگ خانه‌ای به سرقت رفته است.کارآگاهان در ادامه تحقیقات متوجه شدند سارق یک خودروی مسروقه را در محل جا گذاشته و سوار بر خودروی رانا فرار کرده است.مأموران در بازرسی از داخل این خودرو تعدادی مدارک شناسایی یافتند که متعلق به چند زن بود.



زورگیری از خانم‌ها

با شناسایی صاحبان مدارک و حضور آنها در پایگاه چهارم آگاهی و انجام تحقیقات مشخص شد که کیف‌های این افراد توسط جوانی با مشخصات ارسلان به سرقت رفته است.یکی از شاکی‌ها در‌خصوص نحوه سرقت کیف دستی‌اش به کارآگاهان گفت: «قصد داشتم با خودرو وارد پارکینگ خانه‌ام در محدوده فلکه اول تهرانپارس شوم که ناگهان راننده یک دستگاه خودرو پژو نقره‌ای در یک لحظه کیف دستی‌ام را از روی صندلی ماشینم سرقت کرد و بسرعت از محل متواری شد.»
یکی دیگر از مالباختگان نیز که به شیوه زورگیری و تهدید با سلاح سرد مورد سرقت قرار گرفته بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در خیابان پاسداران داخل ماشین در حال صحبت با گوشی تلفن همراه بودم که راننده یک دستگاه پژو 405 نقره‌ای پس از پیاده شدن به سمت ماشین من آمد، او چاقویی را زیر گردنم گذاشت و کیف دستی و گوشی تلفن همراهم را دزدید و بلافاصله با خودرویش پا به فرار گذاشت.
دستگیری ارسلان
سرانجام سارق فراری در حالی که یک خودروی ال 90 را در فلکه دوم تهرانپارس سرقت کرده بود، با اجرای طرح مهار از سوی کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در منطقه مشیریه شناسایی و با شلیک چند تیر هوایی دستگیر شد.

با دستگیری متهم و دعوت از مالباختگانی که در زمان سرقت با سارق مواجه شده بودند، ارسلان توسط تمامی آنها مورد شناسایی قرار گرفت و متهم با صدور قرار قانونی برای ادامه تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ سپرده شد، متهمی که به روباه حیله‌گر شهرت پیدا کرده است.سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: «با توجه به شیوه و شگرد متهم در سرقت خودروها و استفاده متهم از خودروهای مسروقه در ارتکاب سایر جرایم بویژه کیف‌قاپی و زورگیری از شاکیانی که توسط ارسلان مورد سرقت قرار گرفته‌اند یا خودروهای آنها به این شیوه و شگرد سرقت شده است، دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایت خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان، بالاتر از بیمارستان رسالت، خیابان ابوذر غفاری، جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.»

۱۳۹۵/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...