نسخه چاپی

طباطبایی:قرار نیست به بهانه فیش‌های حقوقی عقده‌گشایی شود

عکس خبري -طباطبايي:قرار نيست به بهانه فيش‌هاي حقوقي عقده‌گشايي شود

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاكید براینكه ماجرای فیش‌های حقوقی تبدیل به مطالبه عمومی شده، می‌گوید: دولت باید سریعتر این موضوع را حل كند تا فضا به سمت عقده‌گشایی نرود.

به گزارش نما؛ حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی در گفتگو با خبرآنلاین با انتقاد از حاشیه سازی‌ها بر سر فیش‌های حقوقی، گفت: این موضوع اتفاق سنگین و بسیار دشواری برای نظام و کشور بود، امری که بدون شک در شان جمهوری اسلامی نبود. ولی نباید فراموش کرد که این افراد در مقابل جمعیت صادق و خدمتگزار مسئولان نظام بسیار کم و معدود بودند.

وی با اشاره به اینکه همین تعداد معدود هم در شان نظام جمهوری اسلامی نیست، افزود:خوشبختانه دولت برخورد مناسبی و به موقعی با این ماجرا داشت. ماجرای فیش‌های حقوقی امروز تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است و ضرورت دارد که دولت به نحوی سریع و مدبرانه این موضوع را حل و فصل کند و پاسخی روشن به افکارعمومی بدهد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه نباید ماجرای فیش های حقوقی زمینه ای برای ضربه زدن به اصل نظام شود، تصریح کرد: باید مراقبت کرد که افرادی به بهانه این فیش ها به سمت هتک حرمت و زیر سوال بردن خدمات دولت و تحريك نسبت به اصل نظام حرکت نکنند. واضح و روشن است که برخی در این جامعه هستند که درصدد تخریب و ضربه به دولت هستند، این افراد دنبال بهانه هستند تا با دستاویز قرار دادن آنها دولت را مورد هجمه قرار دهند.

طباطبایی اعتماد مردم به مسئولان را یک اصل اساسی و مهم دانست و تاکید کرد: اگر فضای فعلی دست این دسته از افراد بیفتد قطعا در جهت از بین بردن این اعتماد گام برخواهند داشت. نباید از این موضوع غفلت کنیم، باید مراقب باشیم، دولت نباید اجازه دهد این موضوع طولانی شود، باید سریعتر به آن رسیدگی کند و نگرانی ایجاد شده در فضای جامعه را از بین ببرد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه افراد هوچی گر همیشه به دنبال بهانه ای برای عقده گشایی هستند، گفت: این دسته راحت به اصل نظام و مقامات و مسئولان پاکدست تهمت می زنند. وظیفه دولت این است که هرچه زودتر فضا را مدیریت و جمع کند، البته عذرخواهی کردن دولت امری بسیار پسندیده بود و کرامت نفسانی رییس جمهور و دولت را نشان داد. کاش به جز رییس جمهور بقیه عزیزان هم اگر در گذشته خطایی کردند یا در آینده خطایی صورت گرفت درصدد عذرخواهی از مردم باشند. عذرخواهی یک ارزش است و باید از رییس جمهور به خاطر این موضوع و پیگیری مجدانه ای که داشتند تشکر کرد.

نماینده ادوار مجلس با تکید براینکه اصل اعتماد مردم به نظام نباید دستخوش چنین حوادثی شود، افزود: آنچه من پیش بینی می کنم و از آن بیم دارم این است که دامنه این موضوع به دیگر مسائل هم کشیده شود.مثلا به سراغ افراد زحمت کشی که دارای اموال و ثروت هستند هم بروند و آنها را زیر سوال ببرند. قبلا هم چنین مواردی رخ داده است مثلا اوایل انقلاب بحث بر سر این بود که «از کجا آوردی؟» همان زمان ما تاکید داشتیم که نباید به این بهانه همه افراد زیر سوال بروند. قصد ما کار دینی بود نه عقده گشایی.

طباطبایی گفت: امروز هم در جامعه بیکاری، فقر، بدهكاري و مشکلات اقتصادی زیاد است، باید مراقبت کرد با این پیش زمینه ای که وجود دارد مسائی چون فیش های حقوقی زمینه ساز طغیان نشود. باید طوری فضا را مدیریت کرد که حتی آنها که مقصر هستند هم حق دفاع از خود را داشته باشند. قرار نیست به این بهانه مچ گیری و عقده گشایی شود و افراد به سمت وقاحت و بیشرمی حرکت کنند.

این استاد اخلاق اظهار داشت: وای به آن روزی که تریبون دارها به دنبال هوچی گری و عقده گشایی باشند. گاها برخی صحبت ها از برخی چهره ها می شنوم که بر خود می لرزم و شرمنده می شود. مباحثی که گفتن آن نه در شان آنهاست نه آگاهی و سواد آن را دارند. این یک صدمه اخلاقي برای نظام است.

وی ادامه داد: از همین رو معتقدم دولت باید سریعا این موضوع را حل و فصل کند، از سوی دیگر امیدوارم بلندگو داران و تریبون داران از این ماجرا سواستفاده نکنند و طوري مباحث را مطرح نكنند كه ناخواسته اصل نظام را زیر سوال ببرند. در این حالت برای آینده احساس خطر می کنم، اینکه خدایی نکرده افرادی که ربطی به ماجرا ها ندارند دخیل در موضوع شوند و نتیجه آن آسیب دیدن اصل نظام باشد.

طباطبایی نسبت به طغیان و شورش اقرادي كه دچار مشكلات و صدمات مالي هستندو با فقر و بدهكاري دست و پنجه نرم مي‌كنند هشدار داد و خاطرنشان کرد: آنچه من از آن بیم دارم شورش و طغیان فقراست، افرادی که ممکن است تحت تاثیر فضای که ایجاد شده قرار بگیرند و می توانند مستعد هرگونه تحریک شدن باشند. لذا باید در جهت روشنگری و تنویر افکارعمومی حرکت کرد. البته ممکن است قصدهای انتخاباتی نیز پشت پرده این ماجرا باشد ولی علت اصلی نیست

۱۳۹۵/۴/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...