نسخه چاپی

لاله افتخاری در گفتگو با نما:

كشف حجاب در شبكه های اجتماعی/شكسته شدن قبح ارتباطات و هنجار شكنی به علت عدم آگاهی است

عکس خبري -کشف حجاب در شبکه هاي اجتماعي/شكسته شدن قبح ارتباطات و هنجار شكني به علت عدم آگاهياست

عدم آگاهی، عدم توجه، ساده انگاری و خوش بینی بیش از حد معمول خانواده ها و افراد باعث این رویداد اسفبار شده است.

لاله افتخاری نماینده سابق مجلس و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با نما در خصوص رواج بي حجابي در فضاي مجازي گفت: مسئله این است که مردم ما توجه جدی به فضای مجازی ، خطرات و آسیب هایی که در بر دارد را ندارند. وقتی در یک اتاق وارد فضای مجازی می شوند و شروع به چت می کنند ، فکر می کنند که فقط این دو نفر که در حال پیامک دادن به یکدیگرند وجود دارند، در حالیکه اینطور نیست، خیلی آدم های دیگر هم می توانند در آن فضا باشند و از آن موقعیت سواستفاده کنند و عکس ها و مطالب و چت های این دوستان را هک و آنها را ذخیره کنند. این دست های پنهان می توانند با هک کردن و خیلی کارهای دیگر به اطلاعات مردم دست پیدا کنند ومطالب و عکس های خصوصی را به دست آورده و پخش کنند. متاسفانه مردم یک اعتماد کاذب نسبت به این فضاها دارند و همین اعتماد کاذب باعث می شود به این مسائل توجه لازم را نداشته باشند و واقعیت های موجود را درک نکنند.
وي با تاكيد بر جلوگيري از آسيب هاي فضاي مجازي گفت: برای اطلاع رسانی از طرف مسئولان باید اقدامی اساسی صورت بگیرد و اطلاع رسانی شود. باید این مسائل امنیتی کاملا گفته شود و دوره های آموزشی حتی با استفاده از همین فضای مجازی برای مردم در نظر گرفته شود. همه امکانات برای یادگیری استفاده درست از این فضا باید آماده شود، حتی برای کسانی که آسیب دیده این جریان هستند یا به اصطلاح زخم خورده هکرها هستند پایگاه های حمایتی تاسیس شود تا آنها مورد حمایت و تحت تعلیم قرار بگیرند و یک مقداری این آسیب ها درونیشان التیام پیدا کند.
افتخاري با بيان اينكه خیلی از خانواده های مقید هم وقتی پا به فضای مجازی می گذارند دیگر مانند دنیاس واقعی در قید و بند خیلی تعریف ها نیستند و خیلی مسائل را رعایت نمی کنند گفت: عدم آگاهی، عدم توجه، ساده انگاری و خوش بینی بیش از حد معمول خانواده ها و افراد باعث این رویداد اسفبار شده است. وقتی هرکسی نسبت به وسیله ایی که دارد از آن استفاده می کند اطلاع کافی را نداشته باشد ممکن است به خود آسیب بزند! یا اگر آگاهی به مسائلی دقت و توجه لازم را نداشته باشد ممکن است همان مسائل در آینده برای او تخریب کننده باشد. استفاده بدون آموزش از فضای مجازی قبل از اینکه باعث آسانی زندگی بشریت شود برای او دردسر ایجاد می کند.
وي با تاكيد بر اينكه اشاعه این فرهنگ بی حجابی در فضای مجازی به دنیای واقعی هم راه پیدا مي كند گفت: این مسائل به هم وابسته اند. این مسائل قبل از اینکه در زندگی واقعی متجلی شود در فضای مجازی شکل گرفته است و به آن بها داده شده است. در فضای مجازی نقش آفرینی صورت می گیرد بعد در دنیای واقعی در زندگی ها پیاده می شود. آثار این نوع الگو برداری ها باعث از هم پاشیدن خانواده ها، آسیب های اجتماهی و عدم تحقق ازدواج و در خیلی موارد باعث شبهه و تلخی های مختلف در زندگی می شود که اگر این مسائل به همین شکل کنونی اش روز به روز بیشتر اشاعه پیدا کند امکان جلوگیری از آن سخت تر می شود .

۱۳۹۵/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...