نسخه چاپی

مرادی: باید با مافیای مد و لباس برخورد قهری شود

حجت‌الاسلام شهاب مرادی كه سخنران مراسم بزرگداشت روز عفاف و حجاب وزارت ارشاد بود با ابراز "عمده آسیب جدی جامعه اسلامی ما پذیرش فرهنگ بیگانگان است"، گفت: مراكز قضائی و انتظامی باید با مافیای واردكننده مد و لباس بیگانه برخورد شدید داشته باشند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مراسم بزرگداشت روز عفاف و حجاب با همت شورای امر به معروف و نهی از منکر و با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی، سیفی مدیرکل پشتیبانی و خدمات فنی؛ خسروی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری؛ صالحی معاون امور فرهنگی در شورای امر به معروف و نهی از منکر، ایوبی ریاست سازمان سینمایی و قبادی دبیر ستاد مد و لباس, امروز 21 تیرماه در سالن سینمایی ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام شهاب مرادی ضمن انتقاد از برگزاری مراسمهای ملی ــ مذهبی، اظهار کرد: برخورد مناسبتی با موضوعات دینی و فرهنگی بازدهی خاصی ندارد. برنامه‎هایی همچون عفاف و حجاب باید در طول سال جریان داشته باشند؛ زیرا از جمله معضلات جدی فرهنگی جامعه است.


وی با هشدار به اینکه باید نسبت به پذیرش فرهنگ بیگانه حساسیت داشت، تأکید کرد: عمده آسیب جدی جامعه اسلامی ما پذیرش فرهنگ بیگانگان است و مراکز فرهنگی و مذهبی به‌همراه مردم نباید آغوش خود را به‌روی هر فرهنگی و ایده‎ای باز کنند.

مرادی با اشاره به اینکه مسئولیت فرهنگی جامعه فقط مختص به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، تصریح کرد: اکنون هر اتفاق نامناسب فرهنگی در جامعه رخ می‎دهد، توجه‌ها به‌سوی وزارت فرهنگ و ارشاد جلب می‎شود در حالی که مردم و بسیاری از مراکز خرید و فروش می‎توانند عامل آسیب‎های فرهنگی فراوانی باشند. اکنون حجم زیادی از مدلهای مانتو و شلوار و البسه از طریق مافیای تجاری وارد جامعه می‎شود و مراکز قضائی و انتظامی باید نسبت به آنها برخورد شدید داشته باشند.

وی رعایت عفت و حجاب در محیطهای اداری را از جمله ملزومات نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بانوان و آقایانی که در محیطهای اداری به‌اجبار با نامحرم مراوده دارند، باید نسبت به رعایت عفت توجه لازم را داشته باشند. حال در این بین بانوانی که فعالیت در این محیطها با فطرت‎شان سازگار نیست، باید نسبت به تغییر شغل اقدامات لازم را انجام دهند.

در این مراسم گروه مدیحه‎سرایی و تواشیح نورالساجدین برنامه‎های خود را اجرا کردند و در انتها به‌قید قرعه به 30 نفر از شرکت‎کنندگان جوایزی اهدا شد.

۱۳۹۵/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...