نسخه چاپی

فعالیت دانشجویان انگلیسی زبان در انتقال پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی

دبیر بخش انگلیسی زبان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان با اشاره به فعالیت بخش انگلیسی زبان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسلمان به انتقال پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی به عنوان یكی از این فعالیت‌ها خبر داد.

به گزارش نما، محمد مهدی عطایی دبیر بخش انگلیسی زبان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان و از مداحان انگلستان در اروپا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به فعالیت جدید بخش انگلیسی زبان در این تشکل دانشجویی، اظهار داشت: فعالیت بخش‌ زبان‌های بومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسلمان در اروپا پس از صدور نامه اول مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و غرب آغاز شد و طی آن تصمیم گرفته شد، بخش‌های زبان‌های بومی از جمله انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی با حضور دانشجویان مسلمان بومی این زبان‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این بخش‌ها زیر نظر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسلمان در اروپا فعالیت می‌کنند، افزود: بنده با همکاری دوستانم در بخش انگلیسی زبان اقداماتی را در حوزه نامه رهبر انقلاب اسلامی ایران آغاز کرده‌ایم که پس از مدتی آثار آن اعلام می‌شود.

این دانشجوی دانشگاه بردفورد انگلیس همچنین اضافه کرد: کاری را نیز به شکل کلیپ، موسیقی و مستند برای شیخ نمر عالم آزادی خواه مسلمان انجام داده‌ایم که در فضای مجازی و موسیقی اروپا روز قدس منتشر شده است.

عطایی با بیان اینکه در نظر داریم اقدامات بیشتر و بهتری را در راستای ترسیم چهره واقعی اسلام صورت دهیم، گفت: گروههای وهابی و تکفیری به واسطه حمایت‌های مالی تبلیغات گسترده‌ای را در اروپا و غرب به منظور ارائه چهره نادرستی از اسلامی صورت می‌دهند، لذا جوانان مسلمان به خصوص آنهایی که با زبان‌های بین المللی و فرهنگ غرب آشنایی دارند لازم است برای ارائه تصویر واقعی اسلام در این عرصه حاضر شوند زیرا جوانان غربی و اروپایی درک و تصویر درستی از اسلام ندارند.

دبیر بخش انگلیسی زبان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسلمان در اروپا با اشاره به اینکه زمینه‌های فعالیت این بخش در دانشگاه‌ها تصریح کرد: گروه انگلیسی زبان تلاش می‌کند فعالیت‌های فرهنگی نو و تازه‌ای را در دانشگاه‌‌ها صورت دهد و با سایر گروه‌های اسلامی دانشگاه‌ها مانند انجمن‌های اهل البیت(ع) موازی کاری نداشته باشد.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی را از دیگر اقدامات بخش انگلیسی زبان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسلمان در اروپا دانست و گفت: در انگلستان حسینیه‌های زیادی فعالیت می‌کنند که برگزاری برنامه‌هایی چون مداحی، نواهای مذهبی، دعا و سخنرانی به زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی در این حسنیه‌‌ها صورت می‌گیرد.


عطایی یادآور شد: در بخش گروه انگلیسی زبان بنده به عنوان دبیر و چند نفر از دوستانم به عنوان مشاور که همگی بزرگ شده انگلستان هستند، فعالیت‌ می‌کنیم. پروژه‌ها در کمیته مرکزی تصمیم‌گیری می‌شود. پروژه‌های مختلفی از جمله نامه رهبر انقلاب اسلامی ایران به جوانان اروپایی و مدافعان حرم به زبان انگلیسی، عربی، فارسی و شاید آلمانی انجام می دهیم.کلیپ موسیقی برای شیخ نمر هم روز قدس در فضای مجازی انتشار یافت.

وی با اشاره به گستردگی زبان انگلیسی و اهمیت این بخش در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسلمان در اروپا گفت: تلاش می‌کنیم در طرح‌ها و پروژه‌های خود به معرفی اسلام واقعی و نوع زندگی اسلامی بپردازیم و پیام‌های خود را به صورت شفاف و بدون هیچ قضاوتی در اختیار افکار عمومی غرب قرار دهیم.

دبیر بخش انگلیسی زبان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسلمان در اروپا با اشاره به فضای دانشگاه‌های غربی گفت: پس از ظهور افکار داعشی در برگزاری برنامه‌ها در دانشگاهها با رفتارهای امنیتی روبرو هستیم تا جاییکه حداقل 2 هفته قبل از مراسم باید تعداد شرکت‌کنندگان، نام سخنران و مکان برنامه را اعلام کنیم.

عطایی اضافه کرد: امروزه تعریف شیعه در غرب هم به شکل غربی است به طوریکه حجاب اسلامی هم دست خوش تحریف شده و با سبکی غربی تبلیغ می‌شود تاجاییکه مدلینگ حجاب اسلامی در غرب با تبلیغ حجاب تحریف شده‌ای که به هیچ عنوان گویای حجاب کامل اسلامی نیست، ظاهر می‌شوند لذا کار گروه‌های دانشجویی مانند ما در این فضا بسیار سخت است.

۱۳۹۵/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...