نسخه چاپی

«كارپول» روشی كه ترافیك و آلودگی‌هوا را كاهش می دهد/ ماشینم را شریك شو، باهم برویم مسافرت!

عکس خبري -«کارپول» روشي که ترافيک و آلودگي‌هوا را کاهش مي دهد/ ماشينم را شريک شو، باهم برويم مسافرت!

در سال 1943 ایالت متحده آمریكا قانونی تصویب شد كه مردم را مجبور می كرد برای تردد به محل كار خود، خودروهایشان را شریك شوند. در آن زمان افراد از طریق اعلاناتی كه روی تابلوهای محل كارشان بود همدیگر را پیدا می كردند.

به گزارش نما به نقل از نیو صدر- در طول سال های اخیر در کشور های مختلف تلاش‌های مختلفی برای کاهش آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها انجام شده اما یکی از روش های مفید برای اینکار در سال های جنگ جهانی در بحران اقتصادی ایالت متحده به وجود آمد، این روش آرام آرام توسعه داده شد و هم اکنون در بسیاری از کشورها اجرا شده.

در طول جنگ جهانی دوم بک بحران اقتصادی گریبان گیر ایالات متحده آمریکا شد و مردم این کشور برای خروج از این بحران روش های مختلفی را دنبال می کردند. برای مثال به مردم آمریکا گفته می شد تا منابعشان را به خصوص منابع انرژی را ذخیره کنند.

در همین راستا، در سال 1943 ایالت متحده آمریکا قانونی تصویب شد که مردم را مجبور می کرد برای تردد به محل کار خود، خودروهایشان را شریک شوند. در آن زمان افراد از طریق اعلاناتی که روی تابلوهای محل کارشان بود همدیگر را پیدا می کردند.

این برنامه که در آن زمان جهت حفظ انرژی برای ایالت متحده آمریکا بسیار مهم بود، برای مدتی در ایالت متحده کاربرد زیادی داشت و حتی تبلیغات زیادی برای آن می شد.

با اتمام جنگ جهانی دیگر به اشتراک گذاشتن خودرو ها کاهش پیدا کرد تا اینکه در سال 1970 آمریکا وارد بحران دیگری شد؛ بحران نفت و انرژی. این اتفاق باعث شد باری دیگر دولت از به اشتراک گذاشتن خودرو توسط افراد مختلف حمایت کنند.

۱۳۹۵/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...