نسخه چاپی

نوبخت: اصلا پولی وجود ندارد

سخنگوی دولت درباره حذف بودجه دفاعی كشور توضیحاتی ارائه كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت درباره پیشنهاد دولت مبنی بر حذف تبصره ۲۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور اظهارداشت: بعد از برجام، بخشی از دارایی های ما از حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار که به نوعی در امریکا بلوکه شده بود، آزاد شد.

وی افزود: ما این پول را دریافت و سال گذشته از آن استفاده کردیم و عملکرد بودجه سال گذشته بر پایه تبدیل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار یعنی معادل حدود ۵۲۰۰ میلیارد تومان بود که استفاده شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در آن زمان نمایندگان درحال تکمیل لایحه بودجه ۹۵ بودند و تصور کردند که این بودجه استفاده نشده است لذا عینا همان عددی که ما سال گذشته به ریال تبدیل و استفاده کردیم مجددا در بودجه امسال لحاظ کردند.

نوبخت ادامه داد: بنابراین نمایندگان به اندازه ۵۱۰۰ میلیارد تومان بودجه دفاعی را بالا بردند و این براساس منابعی است که پارسال به بودجه آمده و استفاده شده است.

وی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه توضیح داده شد که ما نباید عدد واهی را به نیروهای مسلح حواله کنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: اگر قرار است بنیه دفاعی ما تقویت شود باید پولی در این رابطه وجود داشته باشد و اصلاحی که مد نظر دولت است اینکه این پول (۵۰۰۰ میلیارد تومان) سال گذشته استفاده شده است و در حال حاضر اصل پول وجود ندارد.

نوبخت ادامه داد: اگر منابعی باشد ما هم به تقویت بنیه دفاعی اعتقاد داریم و همیشه از تقویت بنیه دفاعی دفاع می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد در اصلاح بودجه این عدد (۵۰۰۰ میلیارد تومان) به شکل واقع بینانه اصلاح شود و ما از هرگونه تقویت بنیه دفاعی متناسب با واقعیت های کشور دفاع می کنیم.

۱۳۹۵/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...