نسخه چاپی

استقبال «هیلاری كلینتون» از حكم دادگاه حكمیت علیه چین

عکس خبري -استقبال «هيلاري کلينتون» از حکم دادگاه حکميت عليه چين

نامزد دموكرات انتخابت ریاست جمهوری آمریكا و وزیر خارجه سابق این كشور از حكم دیوان دائمی حكمیت علیه چین درباره دریای چین جنوبی استقبال كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، در ادامه اظهارنظرهای آمریکایی‌ها درباره حکم دیوان دائمی حکمیت علیه چین درباره دریای چین جنوبی، هیلاری کلینتون هم در این باره اظهارنظر و از آن استقبال کرد.

در ادامه تنش‌ها بر سر تعلق برخی مناطق در دریای چین جنوبی، یک هیئت حل اختلاف بین‌المللی، سه‌شنبه (دیروز) در پرونده مناقشه چین و فیلیپین در دریای چین جنوبی، علیه پکن رأی داد.

در حکم این هیئت حل اختلاف که در لاهه مستقر است، عنوان شده است که چین «هیچگونه حق تاریخی» بر جزایر دریای چین جنوبی ندارد.

این حکم که دولت چین آن را رد کرده، با حمایت دولت آمریکا مواجه شده تا جایی که وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد همه طرف‌ها باید برای حصول صلح، به آن پایبند باشند.

به گزارش رویترز، هیلاری کلینتون هم که خود را برای رقابت در انتخابات سراسری با دونالد ترامپ آماده می‌کند، از حکم دادگاه حکمیت علیه چین استقبال کرده است.

نامزد دموکرات انتخابات و وزیر خارجه سابق آمریکا، تاکید کرده است که آبهای دریای چین جنوبی نقشی حیاتی و مهم در اقتصاد آمریکا دارد.

کلینتون افزود: «آمریکا منافع عمیق و زیادی در دریای چین جنوبی و آزادی تجارت در آن دارد و مهم است که همه مدعیان از این حکم دادگاه بین‌المللی تبعیت کنند و به توسط به ابزارهای مسالمت آمیز و چدجانبه برای حل اختلافات ادامه دهند».

تاکید کلینتون بر لزوم «تبعیت همه مدعیان» از حکم دادگاه در حالی مطرح شده که فیلیپین بدون جلب نظر چین به دادگاه دعاوی شکایت برده و از منظر حقوقی در صورتی که هر دو طرف دعوا حاضر به طرح شکایت در لاهه باشند، حکم صادره آن لازم الاجرا می‌شود.

۱۳۹۵/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...