نسخه چاپی

انتقاد وكیل بابك زنجانی از تبدیل نشدن قرار بازداشت به وثیقه

به گزارش نما - ایرنا نوشت:وکیل مدافع بابک زنجانی از تبدیل نشدن قرار بازداشت به وثیقه با گذشت بیش از 6 ماه از زمان قانونی آن انتقاد کرد.

رسول کوهپایه زاده افزود: طبق ماده 242 قانون آیین دادرسی کیفری باید در 9 دی سال 1394 قرار بازداشت بابک زنجانی به قرار وثیقه تبدیل می شد، اما با گذشت 6 ماه هنوز دادگاه این اقدام را انجام نداده و ما به کرات این درخواست را اعلام کرده ایم.
وی با بیان اینکه اکنون زنجانی به صورت غیرقانونی در زندان است، تصریح کرد: در صورتی که وی نتواند بدهی خود را پرداخت کند باید در زندان بماند اما بارها اعلام کرده ایم که موکلم هیچ مشکلی برای پرداخت بدهی خودش ندارد.
کوهپایه زاده افزود: متهمی که مجازاتش اعدام است نمی شود بیش از دو سال در بازداشت موقت باشد و اینکه اکنون زنجانی در زندان است، غیرقانونی است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون شرکای خارجی که صاحب بانک هایی در خارج از کشور هستند، آمادگی پرداخت وثیقه زنجانی را دارند و اگر لازم باشد به ایران می آیند تا این آمادگی خود را به مراجع قضایی اعلام کنند.
به گفته وی، اکنون قانونگذار مترصد این قضیه نشده که متهم توان پرداخت وثیقه را دارد یا نه، پس باید به محض اینکه دو سال از بازداشت موقت موکلم گذشت، قرار بازداشت را به قرار وثیقه تبدیل می کردند.
وی با تاکید بر اینکه شرکای خارجی توان پرداخت وثیقه را دارند و به صورت رسمی برای پرداخت این وثیقه نامه ای را به ما داده اند، افزود: دادگاه می بایست قرار بازداشت را فک کند و میزان وثیقه را مشخص کرده و به متهم و وکلیش اعلام کند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

حال زنجانی خوب است
وکیل مدافع بابک زنجانی همچنین در خصوص بیماری موکلش گفت: هفته گذشته وی دو بار به بیمارستان اعزام شد و حتی یک نیم روز در بیمارستان بستری شد و پس از انجام آزمایش های مختلف و گرفتن دارو از بیمارستان مرخص شد.
وی اضافه کرد: در صورتی که با دارو بهبود یابد، دیگر مشکلی ندارد اما در غیر این صورت تحت عمل جراحی قرار می گیرد.
وی بیماری زنجانی را گوارشی عنوان کرد و ادامه داد: موکلم اکنون در زندان است.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در نود و هشتمین نشست خبری خود گفت: هنوز قرار تبدیل بابک زنجانی به قرار دیگری صادر نشده و وی نیز وثیقه 10هزار میلیارد تومانی معرفی نکرده است و اگر هم معرفی بکند باید کارشناسی شود.
دادگاه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده میلیاردی نفتی از مهرماه تا اسفند سال 94 با برگزاری 26 جلسه وی را متهم به مفسد فی الارض کرد.

۱۳۹۵/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...