نسخه چاپی

آغاز خروج عناصر النصره از اردوگاه «یرموك» دمشق

عناصر جبهه النصره در حال خروج از اردوگاه «یرموك» واقع در استان ریف دمشق هستند. قرار است این افراد از طریق گذرگاه‌های انسانی به ادلب منتقل شوند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، گروه تروریستی جبهه النصره خروج از اردوگاه یرموک ریف دمشق را آغاز کرد.



وبگاه خبری «آرا» سوریه، که نزدیک به معارضان است اعلام کرد که این مسئله به خاطر توافق چندی پیش جبهه النصره با دولت سوریه بوده و به موجب آن عناصر النصره با هر کسی از غیر نظامیان می‌تواند از این اردوگاه خارج شود.



برخی از منابع نیز خبر دادند که جبهه النصره ثبت نام کسانی را که تمایل به خروج از اردوگاه را دارند آغاز کرده و افراد غیر نظامی و نظامی می‌توانند خارج شوند. بدین ترتیب نیروهای دولتی سوریه این افراد را از طریق یکی از گذرگاههای انسانی این منطقه به سوی ادلب واقع در شمال غرب سوریه خارج می‌کنند.



«أبو عمر الإدلبی» سرکرده احرار الشام در بخش «سرمدا» در این زمینه گفت که این مسئله پس از چند دیدار با نمایندگانی از دولت سوریه و جبهه النصره در حال بررسی است و پس از اعطای ضمانت توسط دمشق این مسئله انجام می‌شود.



وی همچنین اظهار داشت که خروج عناصر النصره به سود مناطق شمالی است که با شدت درگیری و عدم سیطره بر مناطق و قطع شریان اصلی حلب یعنی جاده کاستیلو روبه‌روست».



این تروریست احرار الشام همچنین تأکید کرد: درباره اردوگاه یرموک باید گفت که یک منطقه دور از مناطق نفوذ جبهه النصره است ومحاصره به شمار می‌رود. لذا عناصر جبهه النصره و خانواده‌هایشان محکوم به مرگ و محاصره‌ای هستند که به سود جبهه نیست... این نیروها در جنگهای شمال [سوریه] نقش خواهند داشت».



این منابع راهی را که قرار است عناصر النصره برای رسیدن به ادلب طی کنند ذکر نکرده ولی تأکید کردند که خروج عناصر النصره طی چند مرحله صورت خواهد گرفت. بدین ترتیب نخست افراد غیر نظامی و پس از آن افراد نظامی خارج خواهند شد.

۱۳۹۵/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...